INSTRUKCJA INSTALACJI INTERFEJSU
VAG K+CAN 3.6
KONIECZNIE PRZECZYTAJ CALA INSTRUKCJE PRZED PODLACZENIEM
INTERFEJSU I INSTALACJA OPROGRAMOWANIA
I. Instalacja interfejsu:
Poniższy opis dotyczy instalacji na Windows 7. Instalacja na Windows VISTA i XP w większości przypadków jest automatyczna tzn. system sam instaluje najnowsza wersje sterowników. Może być konieczne podłączenie komputera do Internetu. Jeżeli musisz ręcznie zainstalować interfejs w Windows VISTA lub Win XP to ogólna zasada przeprowadzenia tej procedury jest taka sama jak w Windows 7.
1) Płyta z oprogramowaniem musi być w napędzie CD/DVD cały czas podczas instalacji.
2) Podłącz interfejs do portu USB w komputerze (nie podłączaj go jeszcze do auta).
UWAGA: Podczas późniejszego użytkowania interfejsu należy podłączać go zawsze do tego
samego portu USB, do którego był podłączony podczas instalacji.
3) Jeżeli wcześniej nigdy nie pracowaliśmy interfejsem system Windows nie będzie miał jego sterowników w swojej bazie. Dostaniemy wówczas komunikat:
4) Znaczy to, że musimy zainstalować sterowniki ręcznie.
Wchodzimy w MENADŻER URZĄDZEŃ (Start – Panel sterowania – Menadżer Urządzeń)
Widzimy tutaj nasz emulator z żółtym wykrzyknikiem. Oznacza to, że jest on nie zainstalowany (nie ma sterowników).
Klikamy na nasze urządzenie Prawym Przyciskiem Myszy (PPM) i wybieramy: Aktualizuj oprogramowanie sterownika.
Następnie wybieramy drugą opcję, tak jak na obrazku:
Klikamy „Przeglądaj”, a następnie wybieramy folder, gdzie znajduje się nasz sterownik „CDM v2.12.06 WHQL Certified”. Proponuję skopiować go na pulpit.
Jeśli otrzymamy taki, lub podobny komunikat klikamy jak zaznaczono:
Sterowniki będą się instalować, może to potrwać kilkadziesiąt sekund. Proszę cierpliwie czekać.
Po skończonej instalacji otrzymamy komunikat:
Teraz wchodząc w Menadżer Urządzeń widzimy, że żółty wykrzyknik zniknął – to znak, że urządzenie zainstalowane jest poprawnie.
W zakladce Sterownik sprawdz wersje sterownika. Najnowsza to 2.12.06 z dnia 2015-07-28:
UWAGA: Sterowniki do interfejsu są cały czas aktualizowane.
Aktualnie jest to wersja: CDM v2.12.06.
Najnowszą wersję sterowników ściągniesz stąd: http://www.ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm
5) Przejdz do START ->Panel Sterowania -> System -> Sprzet -> Menedzer Urzadzen.
6) Upewnij sie, ze nie ma tam zadnych konfliktow sprzetowych (zolte wykrzykniki).
7) Kliknij prawym przyciskiem myszy na urzadzeniu USB Serial Port w grupie Porty (COM i LPT) w Menedzerze Urzadzen. Wejdz we Wlasciwosci:
A nastepnie w zakladke Ustawienia Portu. Poprawne ustawienia to:
8) Sprawdz jaki numer portu COM zostal przypisany przez system dla tego urzadzenia. W programach do diagnostyki masz zazwyczaj do wyboru porty COM od 1 do 4 (zalecam COM1 jesli jest wolny). Jezeli zdarzy sie, ze system Windows przydzieli port COM spoza tego zakresu (np. COM12), zmien go recznie.
Aby to zrobic, kliknij na Zaawansowane… w zakladce Ustawienia Portu i:
· wybierz odpowiedni Numer Portu COM z menu rozwijalnego.
· zmniejsz Opcje BM: Czas Opoznienia (msek) na 1 (domyslnie jest 16)
· zmniejsz Wielkosci Transferow USB: Odbior (Bajty) oraz Transmisja (Bajty) na 1024 (domyslnie jest 4096).
Zatwierdz zmiany klikajac OK w oknie Ustawienia Zaawansowane, a nastepnie OK w oknie Wlasciwosci urzadzenia USB Serial Port, zeby zakonczyc konfiguracje:
9) Numer portu, na ktorym pracuje interfejs diagnostyczny jest potrzebny do poprawnej konfiguracji oprogramowania diagnostycznego. Zapisz go lub zapamietaj w celu pozniejszego uzycia.
10) Zainstaluj, uruchom i skonfiguruj program diagnostyczny wg opisu w dalszej czesci instrukcji.
11) Nastepnie kolejno wyjmij interfejs z gniada USB w komputerze, wylacz zaplon w aucie, podlacz interfejs do gniazda OBD2 samochodu, podlacz interfejs do tego samego gniazda USB w komputerze co poprzednio i uruchom silnik lub przekrec kluczyk do pozycji ON, zeby rozpoczac prace z interfejsem.
UWAGA: Prosze to robic dokladnie w podanej kolejnosci. Inne postepowanie moze doprowadzic do uszkodzenia interfejsu!
seyfer