Podstawy psychologii.pdf
(
867 KB
)
Pobierz
Elementy
psychologii
L/O/G/O
Anna Nitka-Habasińska
Program zajęć
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Podstawy psychologii – wprowadzenie.
Charakterystyka i rola procesów poznawczych.
Procesy emocjonalno – motywacyjne.
Osobowość.
Rozwój psychiczny człowieka.
Psychologiczne i etyczne uwarunkowania kontaktu z
pacjentem w pracy higienistki stomatologicznej.
7. Sytuacja trudne.
8. Zjawisko przemocy.
1
Literatura
Jarosz, M. (1988).
Psychologia lekarska.
Warszawa: PZWL.
Strealu, J. (red.) (2010).
Psychologia. Tom
1, 2.
Gdańsk: GWP.
Wadeley, A., Birch, A., Malim, T. (2006).
Wprowadzenie do psychologii.
Warszawa: PWN.
Forma zaliczenia
• Sprawdziany, testy
• Aktywność na zajęciach,
• Referat, prezentacja (dla chętnych
)
2
Kryteria oceniania
•
całościowe opanowanie treści programowych;
6
5
•
prawidłowe posługiwanie się terminologią, swoboda
w wypowiedziach ustnych i pisemnych;
•
dostrzeganie związków między teorią i praktyką;
•
umiejętność stosowania wiedzy teoretycznej w
sytuacjach problemowych;
•
całościowe opanowanie treści programowych
•
prawidłowe posługiwanie się terminologią, swoboda
w wypowiedziach ustnych i pisemnych;
•
opanowane wiadomości wiążą się w logiczną całość;
•samodzielność
w zastosowaniu wiadomości w
praktyce;
Kryteria oceniania
•
dobre opanowanie treści programowych;
4
3
•
znajomość podstawowej terminologii, wypowiadanie się
w sposób logiczny w mowie i piśmie;
•
dostrzeganie związków między posiadanymi
wiadomościami;
•
dostrzeganie związków między teorią i praktyką z drobną
pomocą nauczyciela;
•
podstawowe opanowanie materiału zawartego w
programie;
•
z pomocą nauczyciela rozumie i wyjaśnia istotne
zjawiska;
•
umiejętność zastosowania wiedzy w sytuacjach
typowych;
•popełnia
nieliczne błędy językowe.
3
Kryteria oceniania
•
opanowanie materiału na poziomie koniecznym dla dobrej
nauki;
2
1
•
nie umiejętność dostrzegania związków między
posiadanymi informacjami;
•
stosowanie wiedzy tylko w sytuacjach typowych i z
pomocą nauczyciela;
•
posługiwanie się językiem potocznym;
•
brak opanowania podstawowych treści
programowych;
•
nie rozumienie sensu przekazywanych przez
nauczyciela informacji;
•
brak umiejętności zastosowania wiedzy w sytuacjach
typowych nawet z pomocą nauczyciela.
•liczne
trudności w wypowiadaniu się ustnie i pisemnie.
Kryteria ocen dla prac pisemnych i
projektowych
Stopień
niedostateczny
dopuszczający
dostateczny
dobry
bardzo dobry
celujący
% osiągniętych
wymagań
0-39
40-54
55-74
75-87
88-95
96-100
4
Kompetencje interpersonalne potrzebne
w pracy higienistki stomatologicznej.
Czyli po co nam psychologia?
1. Wprowadzenie
• psychologia - pojęcie, przedmiot, cele
• działy i kierunki rozwoju psychologii,
• rola psychologii w opiece zdrowotnej
5
Plik z chomika:
Kefasy
Inne pliki z tego folderu:
Psychologia poznawcza.pdf
(2123 KB)
Podstawy psychologii.pdf
(867 KB)
Inne foldery tego chomika:
Dzialalnosc gospodarczA
Profilaktyka
Propeudetyka
Technika i zasady pracy w gabinecie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin