Podstawy psychologii.pdf

(867 KB) Pobierz
Elementy
psychologii
L/O/G/O
Anna Nitka-Habasińska
Program zajęć
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Podstawy psychologii – wprowadzenie.
Charakterystyka i rola procesów poznawczych.
Procesy emocjonalno – motywacyjne.
Osobowość.
Rozwój psychiczny człowieka.
Psychologiczne i etyczne uwarunkowania kontaktu z
pacjentem w pracy higienistki stomatologicznej.
7. Sytuacja trudne.
8. Zjawisko przemocy.
1
Literatura
Jarosz, M. (1988).
Psychologia lekarska.
Warszawa: PZWL.
Strealu, J. (red.) (2010).
Psychologia. Tom
1, 2.
Gdańsk: GWP.
Wadeley, A., Birch, A., Malim, T. (2006).
Wprowadzenie do psychologii.
Warszawa: PWN.
Forma zaliczenia
• Sprawdziany, testy
• Aktywność na zajęciach,
• Referat, prezentacja (dla chętnych
)
2
Kryteria oceniania
całościowe opanowanie treści programowych;
6
5
prawidłowe posługiwanie się terminologią, swoboda
w wypowiedziach ustnych i pisemnych;
dostrzeganie związków między teorią i praktyką;
umiejętność stosowania wiedzy teoretycznej w
sytuacjach problemowych;
całościowe opanowanie treści programowych
prawidłowe posługiwanie się terminologią, swoboda
w wypowiedziach ustnych i pisemnych;
opanowane wiadomości wiążą się w logiczną całość;
•samodzielność
w zastosowaniu wiadomości w
praktyce;
Kryteria oceniania
dobre opanowanie treści programowych;
4
3
znajomość podstawowej terminologii, wypowiadanie się
w sposób logiczny w mowie i piśmie;
dostrzeganie związków między posiadanymi
wiadomościami;
dostrzeganie związków między teorią i praktyką z drobną
pomocą nauczyciela;
podstawowe opanowanie materiału zawartego w
programie;
z pomocą nauczyciela rozumie i wyjaśnia istotne
zjawiska;
umiejętność zastosowania wiedzy w sytuacjach
typowych;
•popełnia
nieliczne błędy językowe.
3
Kryteria oceniania
opanowanie materiału na poziomie koniecznym dla dobrej
nauki;
2
1
nie umiejętność dostrzegania związków między
posiadanymi informacjami;
stosowanie wiedzy tylko w sytuacjach typowych i z
pomocą nauczyciela;
posługiwanie się językiem potocznym;
brak opanowania podstawowych treści
programowych;
nie rozumienie sensu przekazywanych przez
nauczyciela informacji;
brak umiejętności zastosowania wiedzy w sytuacjach
typowych nawet z pomocą nauczyciela.
•liczne
trudności w wypowiadaniu się ustnie i pisemnie.
Kryteria ocen dla prac pisemnych i
projektowych
Stopień
niedostateczny
dopuszczający
dostateczny
dobry
bardzo dobry
celujący
% osiągniętych
wymagań
0-39
40-54
55-74
75-87
88-95
96-100
4
Kompetencje interpersonalne potrzebne
w pracy higienistki stomatologicznej.
Czyli po co nam psychologia?
1. Wprowadzenie
• psychologia - pojęcie, przedmiot, cele
• działy i kierunki rozwoju psychologii,
• rola psychologii w opiece zdrowotnej
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin