1993-08 Secret Service 08.pdf

(21176 KB) Pobierz
Święta
za pasem,
nadzieje w temacie
Świętych przybierają
na
sile,
zamarzeni
maniacy
lunatykują
po
śniegu,
a
w
powietrzu
wisi
powaga (czyt. groza)
wyczekiwania.
Już
za
kilka
dni
wyjdzie
na
jaw, gdzie Santa
Cłozet
stanął
na
wysokości
zadania!
Nie
oglądając
się
na
wyżej
wymienionego,
postanowiliśmy
już
dziś wyw9łać
lawinę
prezentów,
organizując SZEŚĆ
KONKURSOW!!! Do rozdania: gry,
sprzęt
i
książki.
Nie
da
się
ukryć,
że
utyliśmy
małe
co nieco (o
50%), ale
w
końcu
było
to przytycie
obiecane, no to
i
jest ono
dotrzymane.
Swoją
drogą, cenę dało się
utrzymać
na
poziomie
przyrostu
embrionalnego... ale kto
to doceni?
Ze
spraw
zaległych:
ogromne
przeprosiny
należą
się
wszystkim za
jakość
i
ilość
błędów
w
SS7,
ale sprawy tak
się potoczyły,
że
grypa
dosłownie
zdziesiątkowała
zespól
i
numer
powstawał
metodą
rolniczą,
tzn.
,~hłop
leczy
się
w
lóżką,
a
pismo
samo
się
robi". Skutki wszyscy widzieli,
poczynając
od
okładki,
przez
zamianę
opisów,itytul,
wstęp
i
ilustracje
z
j
ednego, a opis z
innego
wyściiu};tp.
marican lag
Team
Atomla,.tO
Blob, 34
Informacja
na
ko~iec-
ruszamy
:t'l.ppnumera(ą!t!
Wresłllng,
6
Bogatych
Świąt
i
pełn~cb
worów
ż_yąy
Strike
Commander,
18
Tajemnica
Statuetki, 16
Buzz Aldrin's
Race lnto Space, 12
Master of Orion,
27
!..=L-
Crulse for the Corpse, 34
Obi'
lll
,
...1
t
r
1::::1
r
. .
The
Train:
Escape
to
Normandy, 6
Tom
&
Jerry,
31
Waxworks cz.2, 8
"
Heart of China, 22
Incydent, 7
·
Jurrasie Park, 36
Crystal Kingdom
Dizzy,
10
Patrizer,
28
Quest
for
Glory
3:
Wages
of
War,
20
Rzut Okiem:
Knightmare, 9
Lasermania, 7
Robocop 3, 16
Shadow of the Comet:
Cali of Cthulu, 24
Alłea
Breed
1·3,
Alaae In
the
Datk
2,
Bloodaet, Carnage, Cammand Ad111turet:
StarShlp,
Dugna Haek,
Elłte
2, Gobilas
3,
lnnoceat
Untlł
Caught,
Mean
Arenu,
Metal
and lace, Plexus, Premier Mnager 2, Saper,
Shadow
Caster,
Seal
Team
Deuteros, 32
SfCRO
SERV!C~
MAR&!q,
IOMPII1!ROWYCI
Wydanie
under choinkowe
Al!~N 88~~0
DUN&~ON
HACK
IBM
PC
LANDS
OF LORE firma SSI,
zdecydowała się
wre-
szcie na ucywilizowanieinterfejsu
użytkow·
nika, uzywanegow
grach typu ADYANCE
D
DUNGEONS&DRAGONS.
Pierwsząz
gier
w
nowejszaciejestDUNGEONHACKz
se·
rii FORGOTIEN
REALMS. Bohater
zostaje
przeniesiony
do odleglego labiryntu, by do·
starczyć
płomiennowłosej
zleceniadawczyni
żywego
lub
martwego
Orba.
Nagrodą
ma
być złoto
i
klejnoty, rozrzucone
po
lochach, alenajpierw
wypełnij
zlecenie.
Zamsp~rowana
grą
PRfM!fR MANA&fR 2
Am•ga,
IBM
PC
Gratka dla
milośników
piłki
nożnej
,
ale
nie
lubiących szorować tyłkiem
po
mokrej murawie.
•Trening
czyni Mistrza",
począwszy
r
-
-l..----
---------;;:-=---
--
- - --
- -
odszkoleniapojedyńozychzawodników
dotreningucalejdrużyny,poprzeztrans­
Amiga,
IBM
PC
Od gry
ALlEN BREED
rozpoczęła
się
prawdziwa kariera
firmy
TEAM
17.
Gra
ta
ukazała się
właśnie
wersji
na PC,
natomiast
na
Amigę
wydano
już
jej trze-
cią część.
feryzawodnikówdoinnychdrużyn,atakże
kupowanie
ich, zmontujesz sobie
calą
~l!l~
2
jedenastkę
championów.
Jeżeli
masz
już taką
drużynę,
możesz
spróbować
Grafika
i
dźw•ęk
nie
ustępująjakością
swoimpoprzednimwersjom.
Wskrócie:
komandos w
labiryncie,
duzo strzela-
nia,ogromny
teren
1
calegromady obrzy-
dliwych wrogów do zab1jania. Oczywi-
ŚCle różne
rodzaje broni
dodają
animu-
szu w tej strzelaninie.
wybić się
na sam szczyt i
awansować
do ekstraklasy,
a potem
może
już
wy·
starczy.
Całej
rozgrywce
towarzyszy
na·
prawdę
ladna
grafika-
różne
widoki,
przyjemne
sekwencje animowane
z ciekawszych
akcji. Gra zajmuje
trzy
dyskietki, ale nie
wystarczy
jej
1
MB
pamięci.
Amiga,
IBM PC
Po
wielu latach
od ukaza-
nia
się
prze-
boju
-
Ell·
TE,
mamy
wreszc
i
e
coś,
co za·
sługuje
na
m
iano
dru-
giej częśct
­
AlON~
IN
TH~
DARK
2
IBMPC
W
połowie
listopadaf1rma
IN·
FOGRAMES
zdecydowała
się
pokazać demo-wersJę
gry, któ·
ra
jest przebojem,zanim
Jeszcze
7nala7ła
się
na
rynku.
ALONE
IN
THE DARK 2 sla·
nowi
kontynuację
głośnego
przebo-
ju
zpoprzedniego
roku.
Grafika
i
ani-
macja postaci po-
została
bez
więk­
szych
zmian,
znacznej poprawie
uległa
natomiast
neria.lntruzi
nie
przebierają
w
wyposażam są
w
broń
maszvnoiYa
naty.
Demo zawiesza
s1ę,
zaw1era
kończone
pomieszczenia,alepozwala po-
..li..
. . . . .
czuć powięw
przygody,
jaką już
w
styczniu przyniesie
ALONE
IN THE
DARK
2.
ELITE 2
E
lementyhandlu
i
przygody, polączone
..---
- - - - - - - - --
z
wypełniamam
zleconych m
tworzą
isJi,
przYJemną
atmosferę
kosmicznej
tułaczki.
Jak
na obecne czasy, gra
me
zachwyca
grafiką,
za to
m1eśc1
s1ę
na
jednej
dyskietce
i
pracuje
naprawdę
szybko.
INNOC~Nl
UNT!l CAU&Hl
M~AN AR~NAS
Amiga
Pod
nazwą
kryje
się
nic
więcej,
jak
nowoczesne wydanie: PACMANA.
Ale
już
byl
czas,
by
odświeżyć
stary
dobry
pomysł.
Graficznie
i
dźwiękowogra
stoi
na
wysokim
poziomie,
a
zróżnicowane
plansze
i dynamiczna
akcja nie
dająjej
szybko
porzucić.
BlOODNH
IBMPC
Ukazała się
zapowiadana
od
początku
roku
gra-glgani
firmy
MICAOPAOSE
- BLOOONET.
Jest ona
nietypową
pnygodówką,
bo
IOZ·
grywa
się
naraz
w
kil·
ku
Commodore 64, IBM PC
Gra
została
wydana przez AVALON
na
licencji
ZEPPELIN GAMES. Równo·
cześnie pojawiły się
wersje
na Commo-
dore 64
i
na IBM PC. Gra to prawdziwy
wyścig
samochodowy
-
cztery samocho·
dziki
na
krętym
torze,
widzianym
z góry.
Grafika
ani
dźw1ęk
me
są wystrzałowe
,
ale
doskonały
pomysł
i
dynamiczna
realiza·
cja
powodują,
że
gra
naprawdę
warta jest
uwagi.
Amiga, IBM
PC
Kolejna kosmiczna przygodówka,tym
razem
spod szyldu
PSYGNOSIS.
Bo-
hater-kosmiczny
przedsiębiorca
nale-
żący
do
rasy
Rexa Nebulara, zostaje
złapany
przez
Międzygwiezdny
Patrol
Skarbowy w sektorze Tayte.
Ultimatum
za wieloletnie
zaleganie z podatkami
jest
jedno: albo
spłaci
je
w
wyznaczo-
nym czasie,
albo
jego
ciało
zostanie
zużytkowane
w
celach opalowych.
Na
uwagę
zasługuje
ciekawy sposób
sterowania,
rozszerzający
dotychcza-
sowe,
zdawałoby
się
doskonałe,
stan-
dardy.
Np.
ikona
oka potrafi
przybliżyć
fragment
oglądanej
scenerii,
a doda!·
kawo na
zbliżeniu
podpisywane
1
stot·
niejsze obiekty.
Jeśli
daną
rzecz
można
użyć,
pulsuje
ikona
ręki.
Pozwala to
ominąć denerwujące
próbowanie wszy·
sikiego na
wszystkim,
by
posunąć się
w
grze o
następny
krok.
Atari,
IBM
PC
Firma
AVALON
wydała
SAPERA
na
IBM
PC, po ogromnym
sukcesie
tej gry
wśród użytkownikw małego
Atari. Za·
równo
pomysłem,
jak i
stopniem nietry-
wialności
zagadek, gra lokuje
się
w gór-
nej strefie gier logiczno-planszowych.
Zadanie jest proste: na
każdej
planszy
zdetonować
wszystkie bomby. Adept
sztuki saperskiej dostaje
sześć żyć
l krzy-
żyk
na
drogę.
GOBl!NS 3
Amiga,
IBM
PC
Francuska
firma COKTEL VISlON
co-
raz
bardziej
nabiera
skrzydeł.
Koniec
roku
został
zaznaczonym
wydaniem
angielskiej
wersji LOST
INTlME
oraz francuskiej GO·
BLINS
3.
Dwie poprzednie
części:
GOBLI-
IINS
oraz GOBLIINS
2
były głośnymi
tytu-
łami,
a GOBLINS
3
jest
jeszcze
lepszy.
Warto
zaznaczyć, że
gra
została
wyposa-
żona
wujednolicony
już
interfejs
użytkow­
nika,
znany
z przygodówek LOST IN
Tl·
ME. Martinez ze
swą operacyjną
znajo-
mością
francuskiego po
12
godzinach prze-
szedł dziewięć
plansz z osiemnastu.
Amiga,
IBM PC
Na
początku
wita
nas
met-
ka: ORIGIN- AN ELECTI30-
NIC ARTS COMPANY.
To
pierwsza gra
firmy
ORIGIN, ofi-
cjalnie
wydana
za
pieniądze
nowego administratora. Sta-
nowi ona kompendium tego,
czego nauczyli
się
programi-
ści
i projektanci na siedmiu wy-
daniach ULTIMY. Ogromnata-
bula zawiera elementy magii
i
współczesnej
techniki. W graficewy-
korzystano elementy tzw. morphingu,
czyniąc
teren bardziej plastycznym.
Podstawowym celem gry jestprzej-
ście
wszystkich
labiryntów i
bezpiecz-
ne dotarcie do
końca,
poprzez krainy
pełne żrących
kwiatów, potworów,lata-
oraz tradycyjnie
kościo­
trupów
z
mieczami.
Obsługa
postaci jest
prosta - za
pomocą
myszki oraz
ikon
w prawej
części
ekranu. Szerokie
moż­
liwości
przemian w inne postacie
to
no-
watorski
pomysł,
a specyficzny nastrój
stworzony
poprzezodpowiednio
dobra-
ścieżkę
dźwiękową
jest
kluczem
do
wspanialej przygody.
W wersji
na
Amigę
gra zajmuje
pięć
dyskietek
HO, wymagamin.3 MB
pamięci
i zajmuje na twardym dysku
14
MB.
jących skrzyń,
S~Al T~AM
IBM
PC
Pierwsze
wrażenie:
oto Michael
Jordan
w Wietnamie. Skojarzenie bierze
się
z
te-
go,
że
filozofia
sterowania
postacią
jest
strójnapięciasąnaprawdęzręczniepo-
zaczerpnięta
z gry JORDAN
IN
FLIGHT.
łączone
w tej grze. Nie
jest
to
wcale
Programiści
z ELECTRONIC ARTS poszli
strzelanina,
choćsprawne posługiwanie
tutajznaczniedalej,ko-
• • • • • • • • • • • •
siębroniątojedna
rzystajączezdobytych
z podstawowych
przy pisaniu JORDA-
umiejętności.
NA
doświadczeń.
SEAL TEAM
to
projekcjarealiówWojny
Wietnamskiej.
Wcielaszsię
w
dowódcę
czteroosobowej grupy, która wykonuje
różne
zadania na obcym terytorium.
Dowodzisz
jednocześnie
na poziomie
taktycznym,
jak
i na poziomie
operacyjnym. Strategia,
dużo
krwi
i
na-
=::=:::::::::::=::=:=:=::::::::::::::=...L_
...,
IBMPC
Pod
tajemniczą nazwą
kryje
się niezła
gra
nowej polskiej
firmy
KRONOS. Jest to kolejna wer-
sja ARKANGIDA-nie za szybka, rozrywka w sam
raz
dla spokojniejszej
części
graczy. Grafika jest
przyzwoita
-
dobrźe
dobrane
kolory,
a animacja
płynna.
Plan-
sze wykonane
starannie,
a grajakgra-
ARKANOID.
IBMPC
Wobskurnym
barze spotyka-
ją się
zakazane
mordy, by
cią­
gnąć
pieniądze
z morderczych
walk.
Walki
te
toczą między
so-
urodziwe panienki, odziane
w
mechaniczne
zbroje
i
uzbrojo-
ne po
zęby.
Rejestrujesz
się, opła­
casz
wejściówkę,
gawędzisz
z
gośćmi
i
wybierasz przeciwni-
ka. Potem to
już
prawie STREET
FIGHTER, tylko w gorszej gra-
ficznie
realizacji. Gra
jestwielka i
trochę
nud-
na, a synteza mowy
l
podwyższona
roz-
dzielczośćwcale
nie
do·
dają
jej
zbyt wiele uro-
ku.
IBMPC
Nieco wyprzedzona
przez
zbliżone­
go tematycznie
PRIVATEER;a.
ukaza-
ła się
gra COMMAND
ADVENTURES:
STARSHIP,z
nieznanejfirmyFUTURE
VISIONARY.
Zadanie:
podbój
ekono-
miczny
i
militarny koSmosu,
reatizowa-
n
pośrednictwem
handlu
i
potyczek
yza
w przestrzeni.
Możesz
kupować
i uzbra-
jać
statki,
obsadzać
je
załogą
i
podró-
żować"
po wielu archipelagach gwiezd-
nych
w
poszukiwaniu awantury. Niestety,
gra zajmuje
dużo
miejsca
i lubi
się
za-
wieszać,
co znacznie skraca czas jej
pozostawania na dysku.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin