KLASA II mistrz.doc

(40 KB) Pobierz
KLASA II – ETAP I

KLASA II – ETAP I  

 

 

 

Zad.1. Pisanie ze słuchu

 

 

 

Przyszła złota, piękna jesień. Dni stają się krótkie, a noce długie.

 

Na drzewach żółkną liście, a potem opadają. Dzieci zbierają dary jesieni do dużych koszyków. Ale w klasie będzie pięknie!

 

 

 

Zad.2. (3pkt)

 

Uzupełnij zdania:

 

 

Nazywam się …………………………………………………………………….

 

Mieszkam w (podaj miejscowość)……………………………………………….

 

 

Zad.3. (7pkt)

 

Przepisz podane zdania stosując poprawnie małe i wielkie litery oraz wstawiając znaki przestankowe.

 

 

BYŁ PIĘKNY SŁONECZNY DZIEŃ DZIECI Z PANIĄ WYBRAŁY SIĘ DO LASU NA WYCIECZKĘ W LESIE USLYSZAŁY ŚPIEW PTAKÓW STUKANIE DZIĘCIOŁA

 

___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________

 

Zad.4. (5pkt)

 

Wstaw odpowiednie znaki (, . ? !)

 

 

Do której chodzisz klasy

 

W plecaku przyniosłam zeszyty książkę drugie śniadanie

 

Bądź ostrożny na drodze

 

 

 

Zad.5. (10pkt)

 

Wpisz spółgłoski miękkie:

 

 

si-ś     …ostra   Ja…

 

ni-ń     sło…e    sło…ce

 

ci –ć    …ma      …asto

 

dzi-dź   …ecko    nie…wiedź

 

zi-ź  ...rebak    ….mno

 

 

 

Zad.6. (10pkt)

 

W miejsce kropek wpisz rz lub ż:

 

 

ró…a,        d…ewo,     g…yby,      …ołędzie,           harce…e,    

 

…ółw,        nó…ka,    …yrafa,       …..ółty,           nad   mo…em

 

 

Zad.7.  (4 pkt)

 

Przeczytaj zagadki i wpisz rozwiązania.

 

 

Kolorowe i pachnące

 

Czy w  ogrodzie, czy na łące

 

Zawsze chętnie je zbieramy

 

Na bukiecik dla mamy.

 

__________________________  

 

 

Ma kapelusik, lecz się nie kłania.

 

Ma nóżkę, ale tylko do stania.

 

Gdy idziesz lasem, spotykasz go czasem.

 

 

___________________________

 

 

Są w nim grządki i rabatki.

 

Posiejemy w nim kwiatki.

 

Tu znów marchew, groch cebulę.

 

A wśród drzewek staną ule.

 

____________________________

 

 

Cztery kopyta,

 

Nogi, bródka.

 

Już wiecie, kto wyjadł

 

Kapustę z ogródka?

 

_________________________

 

 

   

 

Zad.8. (4pkt)

 

W tych wyrazach ukryły się inne. Znajdź je i zapisz je obok:

 

poducha               duch

 

 

dachówka

 

filharmonia

 

 

muchomor

 

herbata

 

 

 

Zad.9. (8pkt)

 

Uzasadnij pisownię wyrazów według wzoru: wrócić- wraca

 

 

 

wóz      -   …………………………

 

słój     -   …………………………

 

siódmy   -   …………………………

 

mój      -   …………………………

 

lekarz   -   …………………………

 

wierzyć  -   …………………………

 

koleżanka-   …………………………

 

dróżka   -   …………………………

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin