kozłowanie rzuty.doc

(33 KB) Pobierz
Tok lekcji

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Dozow.

Uwagi organ.-metod.

Część wstępna

1. Część organizacyjna

1. Zbiórka w dwuszeregu.

2. Powitanie.

3. Sprawdzenie obecności.

4. Kontrola ubioru i higieny.

2 minuty

- niećwiczący siadają na ławce

2. Nastawienie do aktywnego udziału w lekcji

1. Podanie tematu oraz motywacja do aktywnego udziału w lekcji.

1 minuta

 

3. Rozgrzewka, psychomotoryka, profilaktyka

1. Zabawa ożywiająca „Chroń plecy przed berkiem”.

Jest jeden lub dwóch berków oznaczonych szarfami. Reszta osób ucieka. Berek musi złapać osobę przez dotknięcie jej pleców oburącz. Złapana osoba jest berkiem, a berek uciekającym.

3 minuty

 

2. Bieg dookoła sali z kozłowaniem piłki.

3. Położenie piłki. Postawa rozkroczna, krążenia ramion w przód, w tył.

4. Przekładanie piłki z ręki do ręki na całej szerokości ramion (w jedną i w drugą stronę).

5. Postawa rozkroczna, ramiona w górze z piłką, krążenie tułowia.

6. Przeskoki obunóż i jednonóż przez piłkę.

7. Ustawienie tyłem do siebie rozkroku.

- podania piłki oburącz nad głową i odbieranie dołem

- j.w. w drugą stronę

- podania piłki bokiem przez skręt tułowia (w obie strony)

8. Siad rozkroczny naprzeciwko siebie i podania piłki w trakcie przechodzenia do leżenia tyłem, powrót do siadu.

9 minut

- pobranie piłek do koszykówki

 

 

 

 

- uczniowie dobierają się w pary

Część główna

4. Kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności, rozwijanie zdolności twórczych

1. Kozłowanie piłki prawą ręką, lewą ręką

1 minuta

- ustawienie w rozsypce

 

2. Jedna osoba ćwiczy, druga stoi. Osoba ćwicząca kozłując piłkę obiega partnera. Zwracać uwagę na zmianę ręki kozłującej przy obieganiu partnera. Potem zmiana ćwiczących.

3 minuty

- ustawienie w parach naprzeciwko siebie w odległości kilku metrów

3. j.w. obiegając partnera w drugą stornę

3 minuty

j.w.

4. Podania i chwyty piłki na wyskości klatki piersiowej oburącz, to samo poruszając się krokiem odstawno dostawnym w marszu i w lekkim biegu.

5 minut

j.w.

5. Każda grupa ustawia się w rzędzie pod koszem. Rzuty do kosza z miejsca: na wprost kosza, z prawej i z lewej strony.

4 minuty

- uczniowie dzielą się na dwie grupy

6. Podział uczniów na trzy zespoły. Gra w koszykówkę. Przegrani schodzą z boiska, zmiana zespołów.

10 minut

- niegrający zespół siada na ławeczce

Część końcowa

5. Uspokojenie organizmu

1. Lekki trucht dookoła sali.

2 minuty

- 2 okrążenia

6. Czynności organizacyjno-porządkowe

1. Sprzątnięcie piłek

2. Zbiórka w dwuszeregu

3. Kontrola obecności

3 minuty

 

7. Nastawienie do ćwiczeń samodzielnych

1. Zachęcenie do gry w koszykówkę w czasie wolnym.

1 minuta

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin