PLAN V.docx

(31 KB) Pobierz

DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZY

 

na miesiąc MAJ

 

Oddział  I „Żabki”

 

 

 

 

 

mgr Mirosława Czerwonka


Zadania dydaktyczno – wychowawcze :

Ø     Doskonalenie umiejętności ubierania się.

Ø     Doskonalenie nawyków higienicznych oraz kulturalnego spożywania posiłków.

Ø     Stosowanie zwrotów grzecznościowych.

Ø     Słuchanie wierszy, opowiadań, bajek  oraz śpiewanie piosenek.

Ø     Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.

Ø     Wykonywanie ćwiczeń stymulujących rozwój mowy.

Ø     Określanie który z bohaterów był dobrym przyjacielem a który złym.

Ø     Doskonalenie umiejętności liczenia i klasyfikowania.

Ø     Stosowanie przyimków: na, obok, pod, między.

Ø     Układanie i odszukiwanie powtarzającego się rytmu.

Ø     Rozpoznawanie wybranych domów zwierząt.

Ø     Poznawanie wybranych instrumentów: skrzypce, bębenek, flet, fortepian, trąbka.

Ø     Rozpoznawanie tempa : wolno, szybko.

Ø     Zapoznanie się z wybranymi utworami muzyki klasycznej I. Landau „Słoń”.

Ø     Poznawanie wybranych zawodów: listonosz, lekarz, pielęgniarka, fryzjer, krawiec, sklepowa, ogrodnik.

Ø     Dostrzeganie różnic w wysokości dźwięków.

Ø     Rozpoznawanie podstawowych kolorów: czerwony, niebieski, zielony, żółty.

Ø     Rozwijanie wyobraźni twórczej podczas lepienia, sklejania, rysowania, malowania.

Ø     Rozwijanie sprawności manualnej.

Ø     Nabywanie umiejętności wspólnej i zgodnej zabawy.

Tematyka:

1.     Muzyka jest wszędzie

2.     „Zawody rodziców

3.     „Mój dom, moja miejscowość

4.     „Moi rodzice

Kąciki zainteresowań:

1.     Kącik lalek, samochodów, klocków –w dalszym ciągu  utrwalenie zasad korzystania z zabawek i odkładania ich na miejsce.

2.     Kącik plastyczny – czyste kartki, kredki świecowe i ołówkowe, strugaczki, szablony do odrysowywania

3.     Kącik przyrody – systematyczne wzbogacanie kącika o okazy wiosenne.

4.     Kącik muzyczny – wyposażony w omawiane instrumenty muzyczne lub ich ilustracje.

5.     Kącik zawody – wyposażony w ilustracje różnych zawodów i akcesoria niektórych z nich.

Literatura:

1.      Podstawa programowa wychowania przedszkolnego

2.      Moje przedszkole – program wychowania przedszkolnego wyd. MAC

3.      Plany pracy przedszkola na rok szkolny 2007/2008

4.      „Wspomaganie rozwoju dzieci trzyletnich” – Gruszczyk – Kolczyńska.

5.      „Wybór literatury i Kolorowy świat” H. Kruk

6.      „Wychowanie fizyczne w przedszkolu” K. Wlaźnik

7.      „Razem ze słonkiem” M. Kownacka

8.      „Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli” – Z. Bogdanowicz

9.      „Rozśpiewane przedszkole” – U. Smoczyńska – Nachtman

10. „Zabawy rozwijające dla małych dzieci” – H. Trawińska

11. „Aktywizujące metody i techniki w edukacji” – cz 3 J. Krzyżewska

12. „Nazywanie świata” –I. Majchrzak

13. Strony internetowe przeznaczone dla dzieci : „Miasto Dzieci”, „Maluchy”, „Dziecionline”

 

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI:

1.      Gazetka dla rodziców.

2.      Kontakty indywidualne.

3.      Piknik rodzinny – występy dzieci.

 

 

 

Temat: Muzyka jest wszędzie.

Podstawa programowa: Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości: społeczno  - kulturalnej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie.

 

Data

 

Temat dnia

 

Cel główny

 

Sytuacje edukacyjne

 

Przewidywane osiągnięcia

 

Praca indywidualna

5.05.08

Poniedz.

 

Jestem muzykantem.

Poznanie wybranych instrumentów.

·      Ćwiczenia usprawniające narządy mowy na podst. Wiersza E. M. Skorek „Zegary”

·      Śpiewanie wraz  z n – lem dźwięków wybranych przez poszczególne zegary.

·      Zab. ruch. przy muzyce „Jestem muzykantem”

·      Zab. dyd. „Jaki to instrument?”

·      Słuchanie wierszyka – zagadki.

·      Pokaz różnych sposobów gry na bębenku przez n – la.

·      Próby gry na bębenku przez chętne dzieci.

·      Słuchanie bajki.

·      Zabawy dowolne w piasku na ogrodzie przedszkolny.

·      Zab. ruch. przy muzyce „Jestem muzykantem”

·      Zab. dowolne w kącikach zainteresowań.

- wypowiada się na

określony temat

-opowiada o określonych czynnościach

-ogląda obrazki

-wykonuje okreś. ćw

-rysuje kredkami

- gra na bębenku

 

6.05.08

Wtorek

 

Grający pociąg.

Wyrabianie poczucia tempa.

·      Zab. na symboliczne przedstawienie rytmu.

·      Zab. ruch. przy muzyce „Jestem muzykantem”

·      Słuchanie wiersza D. Gellner „Grający pociąg”.

·      Rozmowa nt treści wiersza.

·      Zab. ruchowa „Szybko – wolno”

·      Spacer –wsłuchiwanie się w śpiew ptaków.

·      Słuchanie piosenki „Pajacyk”.

·      Zab. ruch. przy muzyce „Jestem muzykantem”

·      Słuchanie bajki.

·      Zab. w wybranych kącikach.

- potrafi poruszać się wolno i szybko

- nazywa poznane instrumenty

- słucha wiersza

-wypowiada się nt jego treści

- słucha nowej piosenki

 

7.05.08

Środa

 

Skaczący pajacyk.

Utrwalenie znaczenia słów: szybko,  wolno, głośno, cicho.

·      Śpiewanie za n –lem na jednym dźwięku sylaby : la, lo

·      Wyklaskiwanie prostych rytmów.

·      Zab. ruch. przy muzyce „Jestem muzykantem”

·      Zabawy przy piosence „Pajacyk”

·      Zab.: cicho – głośno.

·      Słuchanie piosenki „Pajacyk”

·      Zab. z elementem podskoku: Skaczemy jak pajacyki.

·      Nauka I zwrotki piosenki met. Ze słuchu.

·      Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

·      Słuchanie bajki.

·      Zab. ruch. przy muzyce „Jestem muzykantem”

·      Swobodny taniec przy nagraniach piosenek o wiośnie.

-potrafi poruszać się wolno i szybko

- cicho i głośno

- wyklaskuje proste rytmy

-bawi się przy piosence

- uczy się tekstu piosenki

 

8.05.08

Czwartek

 

Grający słoń.

Zapoznanie ze śpiewającymi zwierzętami.

·      Zab.  „Czy zwierzęta potrafią śpiewać?”

·      Ćw. ortofoniczne

·      Słuchanie opowiadania I. Landau „Słoń” – z wykorzystaniem ilustracji.

·      Rozmowa nt. treści opowiadania.

·      Zab. „Trąbimy głośno o trąbimy cicho”.

·   ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin