Artcut software
Podręcznik użytkownika
Wentai technology Co.,Ltd.
Wentai UMOWA LICENCYJNA
Ta zgoda daje ci pewne prawa i obowiązki dotyczące programu, podręcznika użytkownika i dysku CD który licencjujesz od Wentai Co.. Program , podręcznik użytkownika i dysk CD będzie przedstawiane tutaj razem jako „materiały licencjonowane”
ZGADZASZ SIĘ NA TO ŻE PRZEZ UŻYWANIE MATERIAŁÓW LICENCJONOWANYCH, AKCEPTUJESZ WARUNKI UMOWY. Jeśli nie akceptujesz tych warunków, proszę natychmiast zwrócić materiały licencjonowane do Wentai Co. Lub do dystrybutora od którego je otrzymałeś.
. Wentai daje ci personalną, nie transferowalną licencje do używania licencjonowanych materiałów na przeciętne potrzeby twojego biznesu. Jeżeli złamiesz jaki kolwiek z warunków tej umowy, ta licencja zostanie natychmiast zawieszona i będziesz zmuszony zwrócić materiały licencjonowane do Wentai.
. Prawa autorskie Wentai. Zgadzasz się na to że materiały licencjonowane są chronione przez prawa autorskie które są w posiadaniu kompani Wentai. Potwierdzasz że licencjonowane materiały zawierają tajemnice handlowe należące do Wentai oraz grup trzecich. Nie możesz kopiować żadnej części licencjonowanych materiałów dla jakichkolwiek przyczyn. Nie możesz rozłożyć , zdekompilować lub wprowadzać zmian w licencjonowanych materiałach dla jakichkolwiek przyczyn. Nie możesz pożyczyć lub przetrasferować materiałów licencjonowanych osobom trzecim. Nie możesz pozwolić osobom trzecim używać materiałów licencjonowanych lub robić ich kopii. Ponad to nie wolno ci emulować, sporządzać kopii lub modyfikować dysku CD.
. Wentai gwarantuje że dysk zawiera program. Zgadzasz się że jedynie w przypadku znalezienia defektu płyty w przeciągu 30 dni od otrzymania przesyłki, Wentai przyśle dysk bez-defektu.
. Zgadzasz się że jeśli w połączenie z twoim użyciem licencjonowanych materiałów, doznałeś bezpośrednich lub pośrednich obrażeń jakiegokolwiek typu, wliczając obrażenia osoby, dobytku lub straconego dochodu, ani Wentai ani żadna trzecia osoba nie odpowiada za straty prócz kosztów zakupu.
Rozdział 1 INSTALACJA
1. Wymagania twojego systemu komputerowego
1.1 System operacyjny : Windows 9X/Me/2000/Xp;
1.2 CPU: 486 lub lepszy.
1.3 RAM: minimum 32 (MB);
Dysk Twardy: 1 Gb
1.4 Rozdzielczość monitora : 800X600
2. Instalacja
2.1. Uruchomienie programu Setup.exe
1) Włóż dysk Artcut do stacji CD-ROM
2)Program instalacyjny uruchomi sie automatycznie
3)Jeśli nie , kliknij start>run by uruchomić setup.exe na dysku "Artcut 2005"
Pojawi się ekran :
2.2 Kliknij „Next” pojawi sie umowa licencyjna, kliknij „YES” by kontynuować instalacje.
2.3 Standardowym folderem instalacji jest c:\ARTCUT6. Jeśli chcesz zmienić folder, naciśnij przycisk „BROWSE” by wybrać nowy folder.
2.4 Po wybraniu foldera , kliknij „NEXT” a pojawi się okno dialogowe. Są 3 opcje instalacji:
- Typical: Zgrywa ważne pliki programowe , plik pomocy oraz pliki fontów.
- Compact: Zgrywa tylko ważne pliki programowe.
- Custom: Zgrywa ważne pliki programu oraz inne komponenty które chcesz zainstalować.
**
2.5 Kliknij „NEXT” by kontynuować instalację dopóki obraz nie wyświetli:
2.6 Kliknij „FINISH” to by zakończyć instalację.
Rozdział 2 START
1. Uruchamianie programu
1.1 Wybierz program w menu start , kliknij WT Artcut lub WT Artgrave.
1.2 Za pierwszym uruchomieniem programu potrzebny będzie dysk Artcut Graph Disc by potwierdzić system.
2. Wybór wielkości strony.
1) Za każdym razem gdy uruchomisz program, pojawi się następujące okno dialogowe.
2)W tym przypadku możesz ustawić wielkość strony zgodnie z twoimi potrzebami.
Program automatycznie oddziela ułożenie na wielu stronach gdy ustawiona wielkosć strony jest poza zasięgiem.
3) Kliknij w strzałkę obok pola textowego by wybrać ważne modele z wielkością strony.
4) Możesz ustawić wielkość strony gdy program już działa. Wybierz komende Page Size z opcji menu lub kliknij ikone by otworzył się panel dialogowy
3. Na wyjście z programu są 2 sposoby.
1) Kliknij przycisk wyjścia na górnej prawej stronie okna programu.
2) Wybierz Exit z menu plik.
Naciśnij kombinację klawiszy alt+f4
Rozdział 3 Podstawy.
Rozdział podstawy opisuje jak używać podstawowych komend ikon i technik Artcut/Artgrave.
Najpierw powinieneś zrozumieć podstawy, później kontynuować przyzwyczając sie do programu.
Pasek Tytułu
Przedstawia nazwę programu oraz nazwę projektu nad którym obecnie pracujesz.
Pasek Menu
Klikniencie na kategorie menu otwiera listę komend.
Pasek Ikon
Wyświetla ikony dostępu do większości komend Artcut/Artgrave. Po przyciśnięciu i trzymaniu przycisku myszy ba ikonie pojawi się krótki opis.
Pasek okna
Umożliwia przesuwanie widoku.
Pasek statusu
Wyświetla informacje na temat obecnie wykonywanej czynności.
Strefa pracy
Znana również jako strefa wypełniająca okno.
Metody wybierania obiektów:
1, Zaznaczanie ramką :
Naciśnij i przytrzymaj lewy przycisk myszy, przeciągnij mysz do wybranego miejsca by otrzymać niebieską ramkę. Wszystkie obiekty w i na granicy ramki zostaną zaznaczone po puszczeniu przycisku myszy.
2, kliknij na wybrany obiekty :
Przesuń mysz na wybrany obiekt, kliknij lewy przycisk myszy, obiekt zostanie zaznaczony.
3, Zaznaczanie ramką gdy trzymamy przycisk Ctrl by zaznaczyć:
Naciśnij i przytrzymaj klawisz Ctrl, poczym naciśnij i przytrzymaj lewy przycisk myszy, przeciągnij mysz by otrzymać niebieską ramkę. Tylko obiekty w środku tej ramki zostaną zaznaczone po puszczeniu przycisku.
4, Wielokrotne klikniencie by zaznaczyć obiekt:
1) Przenieś kursor na wybrany obiekt, kliknij lewy przycisk myszy by zaznaczyć ten obiekt.
2) Przyciśnij i przytrzymaj klawisz Shift, przeciągnij mysz do następnego obiektu, kliknij lewy przycisk myszy by zaznaczyć inny obiekt.
3) Przez powtarzanie poprzednich kroków można zaznaczyć wiele obiektów.
Nadrzędne zaznaczanie statusu i podrzędne zaznaczanie statusu
Jeśli więcej niż jeden obiekt jest zaznaczony, tylko jeden z zaznaczonych obiektów nazywany jest nadrzędnym. Inne obiekty nazywane są podrzędnymi.
Nadrzędnie zaznaczony status można zidentyfikować po czerwonym krzyżu znajdującym się w centrum ramki.
Przykład statusów:
Określanie typu obiektu w strefie pracy
W tym programie są 4 rodzaje obiektów. Każdy z nich może być przesuwany można też zmieniać jego wielkość przy pomocy myszy lub klawiatury.
1) Obiekty tekstowe. To grupa liter. Możesz edytować ten obiekt w następująco:
-Dodać, skasować i modyfikować litery
-Zmieniać właściwości tekstu całego lub jego części.
-Zamienić obiekt tekstowy w graficzny przy pomocy paska narzędzi.
2) Obiekt graficzny jest zrobiony z krzywych lub prostych może być modyfikowany przez użycie opcji Node Edit z paska narzędzi.
3) Obiekt tabeli to grupa kilku komórek nazwanych tabelą. Ten obiekt może zostać exportowany bezpośrednio do plotera w celu wycięcia.
4) Obiekt obrazu jest importowany ze skanera lub innego pliku. Obraz może zostać wysłany do wycięcia przez ploter jeśli zostanie przetworzony na obiekt graficzny. Do tego celu można użyć komendy Image Tracking.
Status kursora myszy.
Program definiuje różne statusy operacyjne dla kursora myszy
a) Status opcji:" Kursor na ekranie staje się "+" służy on do wybierania , przemieszczania oraz zmiany wielkości obiektów używając myszy lub klawiatury.
b)Status wprowadzania textu: Kursor na ekranie zmienia się w "I", służy on do wprowadzania textu oraz do jego edycji.
c)Status importu grafiki Kursor myszy będzie różny zależnie od rodzaju importowanej grafiki, możesz nacisnąć lewy przycisk myszy i przeciągnąć mysz by włożyć grafike.
d)Status edycji węzłowej: Kursor na monitorze zmienia się w który służy do edytowania węzłów używając myszy lub klawiatury.
Rozdział 4 Paski ikon
Ten rozdział opisuje paski ikon programów Artcut/Artgrave.
1.Powszechny pasek narzędzi.
a. New: (Nowy) Otwiera nowy projekt.
b. Open: (Otwórz) otwiera wybrany plik.
c. Save: (Zapisz) Zapisuje obecny plik.
d. Cut: (Tnij) Wycina zaznaczoną grupe obiektów.
e. Copy : (Kopiuj) kopiuje zaznaczoną grupe obiektów do schowka.
f. Paste : (Wstaw) Wstawia zawatrość schowka do strefy pracy.
g. Multiple Copies: Wielokrotne kopie.
h. Paste along path: Wstaw po ścieżce.
i, Undo : (Cofnij) Cofa ostatnią opcje.
j. Redo : (Powtórz) Powtarza ostatnio wykonaną akcje.
k. Trace : (Trasuj) Transferuje obraz do formatu wektorowego.
l. Page Size :(Wielkość strony) Modyfikuje wielkość strony.
m. Print (Drukuj) Drukuje obecny projekt.
n. Print preview (Pokaz wydruku) Pokazuje co będzie drukowane.
o. Cut : (Wycinaj) Exportuje obecny projekt do plotera.
p. Redraw : (Przerysuj) .przerysowuje cały projekt. (odświeża)
q. About : (Informacja) Wyświetla informacje o programie.
2. Pasek narzędzi widoku.
a. 2X Zoom in : (zbliżenie) dwukrotnie powiększa miejsce w którym znajduje się kursor.
b. 2X Zoom out : (oddalenie) dwukrotnie pomniejsza miejsce w którym znajduje się kursor.
c. Drawing box Zoom in: (Zbliżenie paska rysowania) Gdy wybierzesz tą komende, naciśnij i przytrzymaj lewy przycisk myszy by stworzyć strefe która chcesz przybliżyć. Gdy zwolnisz przycisk myszy to miejsce zostanie przybliżone.
d. Move: (Ruch) Przesuwa ekran projektu kursor pozostaje jednak w jego centrum.
e. Full Page: (Pełna strona) pokazuje pełną stronę obecnego projektu.
f. Previous View : (Poprzedni widok) Powraca do poprzednio wybranego widoku.
g. Next View : (Następny widok) Przenosi cię do następnego widoku.
3. Pasek narzędzie czcionek
a. Multi-languages for selection (Wybór języka)
b. Font Group : (Grupa czcionek) do wyboru.
c. Font Type : (Typ czcionki) nazwa nazwa czcionki.
d. Setting Font Parameter: (Ustalenie parametrów czcionki) Kliknij by rozwinąć panel wyboru parametrów.
e. Font Size-Height (Wysokość czcionki)
f. Font Size-Width (Szerokość czcionki)
g. Exact Size : (Dokładny rozmiar) przysposabia wybrany text do wybranych parametrów najlepiej jak to tylko możliwe.
h. Border : (Granica) Ustala granice dla wybranego textu
i. Setting : (Ustawienie) Zmienia parametry wybranych fontów np: obraca je itp.
j. Text Input : (Wstawienie textu) kliknięcie spowoduje wysunięcie się panela do wstawiania textu bezpośrednio.
k. Align text left : (Wyrównanie textu w lewo)
l. Align text middle : (Wyrównanie textu do środka)
m. Align text right : (Wyrównanie textu na prawo)
n. Align text fill : (Wyrównanie textu wypełnienie)
4.Pasek narzędzi kontroli.
a. Status wyboru. ...
cihyyyy