AdBlue.pdf

(386 KB) Pobierz
MAN-cats II Help: Lista SPN (kody b dów)
Page 1 of 19
SYSTEM MAN ADBLUE
®
LISTA SPN (KODY B
SPN
DÓW)
SPN-Tekst niezaszyfrowany
Opis
158 Zap on wy cz.
Strategia monitoringu:
Kontrola sygna u pod k tem zrozumia o ci
Priorytet b du:
4
Opis b du:
Ten b d jest sygnalizowany, gdy podczas inicjalizacji
rozpoznane w czenie zap onu (FMI 3)
Pomoc:
Sprawdzi okablowanie wzgl. naprawi je
168 Napi cie akumulat.
Strategia monitoringu:
Kontrola granic napi cia pod k tem zbyt wysokiej lub zbyt niskiej
warto ci
Priorytet b du:
5
Pami b dów OBD:
P0562, P0563, P2BA8 (B dy d ugotrwa e)
Wskazówka:
B dów d ugotrwa ych nie mo na skasowa . Je eli b d ju nie wyst puje, wpis
wpami ci b dów pozostaje zachowany jeszcze przez 400dni lub 9600godzin pracy
Opis b du:
Napi cie baterii za wysokie (FMI 1) lub zbyt niskie (FMI 2)
Reakcja systemu:
System wy cza si do nast pnego startu systemu (zacisk 15 za .)
Pomoc:
Sprawdzi napi cie zasilaj ce wpoje dzie. Je eli napi cie jest prawid owe, na prób
wymieni modu t ocz cy
Wskazówka:
Zasadniczo przed ka d wymian modu u t ocz cego za pomoc MAN-cats nale y
odczyta pami diagnostyczn ca ego pojazdu , zanim wykasowana zostanie pami b dów.
1079 Zasilanie napi ciem czujnika zbiornika paliwa
Strategia monitoringu:
Kontrola napi cia zasilaj cego czujnika zbiornika
Priorytet b du:
4
Sygna zbyt wysoki (FMI 12) lub zwarcie do masy
Sygna za
Opis b du:
Zwarcie do +U
bat
niski (FMI 5), b d urz dzenia (FMI 9)
Reakcja systemu:
System wy cza si do nast pnego startu systemu (zacisk 15 za .)
Pomoc:
Sprawdzi okablowanie wzgl. naprawi je, wymieni czujnik
1080 Zasilanie napi ciowe czujników ci nienia
Strategia monitoringu:
Kontrola napi cia zasilaj cego czujnika ci nienia wmodule t oczenia
Priorytet b du:
5
Pami b dów OBD:
P0561, P0562, P0563, P2BA8 (B dy d ugotrwa e)
Wskazówka:
B dów d ugotrwa ych nie mo na skasowa . Je eli b d ju nie wyst puje, wpis
wpami ci b dów pozostaje zachowany jeszcze przez 400dni lub 9600godzin pracy
Sygna zbyt wysoki (FMI 12) lub zwarcie do masy
Sygna za
Opis b du:
Zwarcie do +U
bat
niski (FMI 5), b d urz dzenia (FMI 9)
Reakcja systemu:
W przypadku b du nie odbywa si dozowanie AdBlue. System wy cza si
do nast pnego startu systemu (zacisk 15 za .)
Pomoc:
Sprawdzi napi cie zasilaj ce wpoje dzie. Je eli napi cie jest prawid owe lub brak
b du, na prób wymieni modu t oczenia
Wskazówka:
Zasadniczo przed ka d wymian modu u t ocz cego za pomoc MAN-cats nale y
odczyta pami diagnostyczn ca ego pojazdu , zanim wykasowana zostanie pami b dów.
1485 Przeka nik g ówny
Strategia monitoringu:
Kontrola pod k tem zbyt wczesnego lub zbyt pó nego od czenia
przeka nika
Priorytet b du:
3
Pami b dów OBD:
P068A, P068B
Opis b du:
Przeka nik wmodule t ocz cym otwiera si przed wy czeniem zap onu lub przed
nie
zostanie
file://E:\MAN cats II\Runtime\Web\PLK\MAN-cats_Hilfeseiten\section_HS_D_HDS... 2008-10-02
MAN-cats II Help: Lista SPN (kody b dów)
Page 2 of 19
ko cem dobiegu (FMI 2) lub przeka nik nie od cza si , mimo e zap on jest wy czony (FMI 1)
Mo liwe przyczyny b dów:
Przerwane napi cie zasilaj ce modu u t ocz cego (+U
bat
, masa)
Aktywny od cznik akumulatorowy
Uszkodzony przeka nik g ówny wmodule t ocz cym
Pomoc:
Sprawdzi napi cie zasilaj ce wpoje dzie. Je eli napi cie jest prawid owe lub brak
b du, na prób wymieni modu t oczenia
Wskazówka:
Zasadniczo przed ka d wymian modu u t ocz cego za pomoc MAN-cats nale y
odczyta pami diagnostyczn ca ego pojazdu , zanim wykasowana zostanie pami b dów.
1542 Zasilanie napi ciowe modu u dozowania
Strategia monitoringu:
Kontrola granic napi cia pod k tem zbyt wysokiej lub zbyt niskiej
warto ci
Priorytet b du:
5
Pami b dów OBD:
P0658, P0659, P2BA8 (B dy d ugotrwa e)
Wskazówka:
B dów d ugotrwa ych nie mo na skasowa . Je eli b d ju nie wyst puje, wpis
wpami ci b dów pozostaje zachowany jeszcze przez 400dni lub 9600godzin pracy
Napi cie za wysokie (FMI 5) lub zwarcie do U
bat
Napi cie za
Opis b du:
Zwarcie do masy
niskie (FMI 6)
Wskazówka:
Modu dozowania pracuje przy napi ciu zasilania 12 V
Reakcja systemu:
W przypadku b du nie odbywa si dozowanie AdBlue
zadana
Pomoc:
Zmierzy napi cie w module dozowania przy w czonym zap onie (warto
12V). Je eli napi cie jest prawid owe lub brak b du, na prób wymieni modu t oczenia
Wskazówka:
Zasadniczo przed ka d wymian modu u t ocz cego za pomoc MAN-cats nale y
odczyta pami diagnostyczn ca ego pojazdu , zanim wykasowana zostanie pami b dów.
1761 Czujnik poziomu zbiornika AdBlue
Strategia monitoringu:
Kontrola czujnika poziomu
Priorytet b du:
5
Pami b dów OBD:
P203B, P2BA8 (B dy d ugotrwa e)
Wskazówka:
B dów d ugotrwa ych nie mo na skasowa . Je eli b d ju nie wyst puje, wpis
wpami ci b dów pozostaje zachowany jeszcze przez 400dni lub 9600godzin pracy
Opis b du:
Przerwanie, brak sygna u CAN (FMI 4), sygna CAN niezgodny (FMI 3), b dny
sygna
zbiornik pusty (FMI 8)
Pomoc:
Sprawdzi okablowanie wzgl. naprawi je, wymieni czujnik
3031 Czujnik temperatury zbiornika AdBlue
Strategia monitoringu:
Kontrola czujnika temperatury AdBlue wzbiorniku
Priorytet b du:
3
Opis b du:
Przerwanie, brak sygna u (FMI 4), sygna niezgodny (FMI 3), b dny sygna (FMI 8)
Pomoc:
Sprawdzi okablowanie wzgl. naprawi je, wymieni czujnik
3456 Poziom nape nienia zbiornika AdBlue (próg ostrzegawczy)
Strategia monitoringu:
Kontrola poziomu nape nienia zbiornika AdBlue
Priorytet b du:
5
Opis b du:
Poziom nape nienia AdBlue wobszarze rezerwy (FMI 2)
Pomoc:
Uzupe ni AdBlue
3457 Poziom nape nienia zbiornika AdBlue (zbiornik pusty)
Strategia monitoringu:
Kontrola poziomu nape nienia zbiornika AdBlue
Priorytet b du:
5
Pami b dów OBD:
P203F, P2BA7 (B dy d ugotrwa e)
Wskazówka:
B dów d ugotrwa ych nie mo na skasowa . Je eli b d ju nie wyst puje, wpis
wpami ci b dów pozostaje zachowany jeszcze przez 400dni lub 9600godzin pracy
Opis b du:
Poziom nape nienia AdBlue za niski (FMI 2)
Reakcja systemu:
Redukcja momentu obrotowego
Pomoc:
Sprawdzi stan nape nienia przy pomocy MAN. W przypadku zamro onego AdBlue
mo e doj do b dnych wskaza . Je eli nie mo na odnale b du, wymieni czujnik
5000 Czujnik ci nienia powietrza za d awikiem w module t oczenia
file://E:\MAN cats II\Runtime\Web\PLK\MAN-cats_Hilfeseiten\section_HS_D_HDS... 2008-10-02
MAN-cats II Help: Lista SPN (kody b dów)
Page 3 of 19
Strategia monitoringu:
Kontrola czujnika ci nienia powietrza za d awikiem pod k tem usterek
elektrycznych
Priorytet b du:
5
Pami b dów OBD:
P209A, P209B, P209C, P2BA8 (B dy d ugotrwa e)
Wskazówka:
B dów d ugotrwa ych nie mo na skasowa . Je eli b d ju nie wyst puje, wpis
wpami ci b dów pozostaje zachowany jeszcze przez 400dni lub 9600godzin pracy
Sygna zbyt wysoki (FMI 12) lub zwarcie do masy
Sygna za
Opis b du:
Zwarcie do +U
bat
niski (FMI 5) Brak lub nieprawid owe napi cie zasilaj ce (FMI 7)
Reakcja systemu:
W przypadku b du niemo liwe jest utworzenie ci nienia AdBlue, tzn. uk ad
nie uruchamia si . System wy cza si do nast pnego startu systemu (zacisk 15 za .)
Pomoc:
Je eli napi cie jest prawid owe lub brak b du, na prób wymieni modu t oczenia
Wskazówka:
Zasadniczo przed ka d wymian modu u t ocz cego za pomoc MAN-cats nale y
odczyta pami diagnostyczn ca ego pojazdu , zanim wykasowana zostanie pami b dów.
5001 Czujnik ci nienia powietrza przed d awikiem w module t oczenia
Strategia monitoringu:
Kontrola czujnika ci nienia powietrza przed d awikiem pod k tem
usterek elektrycznych
Priorytet b du:
5
Pami b dów OBD:
P2038, P2939, P2040, P2BA8 (B dy d ugotrwa e)
Wskazówka:
B dów d ugotrwa ych nie mo na skasowa . Je eli b d ju nie wyst puje, wpis
wpami ci b dów pozostaje zachowany jeszcze przez 400dni lub 9600godzin pracy
Sygna zbyt wysoki (FMI 12) lub zwarcie do masy
Sygna za
Opis b du:
Zwarcie do +U
bat
niski (FMI 5) Brak lub nieprawid owe napi cie zasilaj ce (FMI 7)
Reakcja systemu:
W przypadku b du niemo liwe jest utworzenie ci nienia AdBlue, tzn. uk ad
nie uruchamia si . System wy cza si do nast pnego startu systemu (zacisk 15 za .)
Pomoc:
Je eli napi cie jest prawid owe lub brak b du, na prób wymieni modu t oczenia
Wskazówka:
Zasadniczo przed ka d wymian modu u t ocz cego za pomoc MAN-cats nale y
odczyta pami diagnostyczn ca ego pojazdu , zanim wykasowana zostanie pami b dów.
5002 Temperatura za katalizatorem
Strategia monitoringu:
Kontrola czujnika temperatury za katalizatorem pod k tem usterek
elektrycznych
Priorytet b du:
5
Pami b dów OBD:
P042C, P042D, P2BA8 (B dy d ugotrwa e)
Wskazówka:
B dów d ugotrwa ych nie mo na skasowa . Je eli b d ju nie wyst puje, wpis
wpami ci b dów pozostaje zachowany jeszcze przez 400dni lub 9600godzin pracy
Opis b du:
Zwarcie do masy (FMI 5), przerwanie lub zwarcie do +U
bat
(FMI 12)
Reakcja systemu:
System wy cza si do nast pnego startu systemu (zacisk 15 za .)
Pomoc:
Za pomoc monitorowania MAN-cats sprawdzi temperatur pod k tem zgodno ci.
Sprawdzi okablowanie wzgl. naprawi je, wymieni czujnik
5003 Temperatura przed katalizatorem
Strategia monitoringu:
Kontrola czujnika temperatury przed katalizatorem pod k tem usterek
elektrycznych
Priorytet b du:
5
Pami b dów OBD:
P0427, P0428, P2BAE (B dy d ugotrwa e)
Opis b du:
Zwarcie do masy (FMI 5), przerwanie lub zwarcie do +U
bat
(FMI 12)
Reakcja systemu:
System wy cza si do nast pnego startu systemu (zacisk 15 za .)
Pomoc:
Za pomoc monitorowania MAN-cats sprawdzi temperatur pod k tem zgodno ci.
Sprawdzi okablowanie wzgl. naprawi je, wymieni czujnik
5004 Czujnik ci nienia AdBlue wmodule t ocz cym
Strategia monitoringu:
Kontrola czujnika ci nienia AdBlue wmodule t ocz cym pod k tem
dzia ania i zgodno ci
Priorytet b du:
5
Pami b dów OBD:
P204A, P204C, P204D, P2BA8 (B dy d ugotrwa e)
Wskazówka:
B dów d ugotrwa ych nie mo na skasowa . Je eli b d ju nie wyst puje, wpis
wpami ci b dów pozostaje zachowany jeszcze przez 400dni lub 9600godzin pracy
Sygna zbyt wysoki (FMI 12) lub zwarcie do masy
Sygna za
Opis b du:
Zwarcie do +U
bat
niski (FMI 5) Brak lub nieprawid owe napi cie zasilaj ce (FMI 7)
Reakcja systemu:
W przypadku b du niemo liwe jest utworzenie ci nienia AdBlue, tzn. uk ad
file://E:\MAN cats II\Runtime\Web\PLK\MAN-cats_Hilfeseiten\section_HS_D_HDS... 2008-10-02
MAN-cats II Help: Lista SPN (kody b dów)
Page 4 of 19
nie uruchamia si . System wy cza si do nast pnego startu systemu (zacisk 15 za .)
Pomoc:
Je eli napi cie jest prawid owe lub brak b du, na prób wymieni modu t oczenia
Wskazówka:
Zasadniczo przed ka d wymian modu u t ocz cego za pomoc MAN-cats nale y
odczyta pami diagnostyczn ca ego pojazdu , zanim wykasowana zostanie pami b dów.
5005 Czujnik temperatury AdBlue w module t oczenia
Strategia monitoringu:
Kontrola czujnika temperatury AdBlue w module t oczenia pod k tem
usterek elektrycznych
Priorytet b du:
5
Pami b dów OBD:
P2044, P2045, P2BA8 (B dy d ugotrwa e)
Wskazówka:
B dów d ugotrwa ych nie mo na skasowa . Je eli b d ju nie wyst puje, wpis
wpami ci b dów pozostaje zachowany jeszcze przez 400dni lub 9600godzin pracy
Sygna zbyt wysoki (FMI 12) lub zwarcie do masy
Sygna za
Opis b du:
Zwarcie do +U
bat
niski (FMI 5) Je eli temperatura AdBlue w module t oczenia le y wyra nie ponad temperatur
zbiornika, przyczyn mo e by uszkodzenie podgrzewania
Reakcja systemu:
System wy cza si do nast pnego startu systemu (zacisk 15 za .)
Pomoc:
Porówna temperatur w zbiorniku i w module t oczenia przy pomocy monitoringu MAN-cats
Przy u yciu MAN-cats przeprowadzi test ilo ci dozowanej wzbiorniku isprawdzi temperatur
AdBlue
je eli temperatury nie pasuj , wymieni modu t oczenia
5006 B d EEPROM
Strategia monitoringu:
Kontrola urz dzenia steruj cego pod k tem b du EEPROM lub
b dnego kodowania
Priorytet b du:
5
Pami b dów OBD:
P062F, P2BA8 (B dy d ugotrwa e)
Wskazówka:
B dów d ugotrwa ych nie mo na skasowa . Je eli b d ju nie wyst puje, wpis
wpami ci b dów pozostaje zachowany jeszcze przez 400dni lub 9600godzin pracy
Opis b du:
B d EEPROM, b d sumy kontrolnej, komunikacja EEPROM, nieprawid owy numer
wersji, nieprawid owe kodowanie (FMI 9)
Reakcja systemu:
System wy cza si do nast pnego startu systemu (zacisk 15 za .)
Pomoc:
Je eli nie mo na odnale b du, wymieni próbnie modu t oczenia
Wskazówka:
Zasadniczo przed ka d wymian modu u t ocz cego za pomoc MAN-cats nale y
odczyta pami diagnostyczn ca ego pojazdu , zanim wykasowana zostanie pami b dów.
5007 Kontrola mrozowa
Strategia monitoringu:
Kontrola liczby cykli zamarzania
Priorytet b du:
4
Opis b du:
Warto graniczna licznika cykli mro enia 2 przekroczona (FMI 1)
Reakcja systemu:
Brak
5008 Wy cznik awaryjny
Strategia monitoringu:
Kontrola pod k tem zbyt wysokiej temperatury w module t oczenia lub
wyciek AdBlue
Priorytet b du:
5
Pami b dów OBD:
P204F, P2BA8 (B dy d ugotrwa e)
Wskazówka:
B dów d ugotrwa ych nie mo na skasowa . Je eli b d ju nie wyst puje, wpis
wpami ci b dów pozostaje zachowany jeszcze przez 400dni lub 9600godzin pracy
Opis b du:
Temperatura w module t oczenia jest zbyt wysoka (FMI 1), system AdBlue
nieszczelny (FMI 0).
Reakcja systemu:
W przypadku zbyt wysokiej temperatury system wy cza si do nast pnego
startu systemu (zacisk 15 za .) W przypadku wycieku system AdBlue wy cza si tak d ugo, a
zostanie skasowana pami b dów.
Pomoc:
Sprawdzi temperatur AdBlue zbiornika za pomoc uk adu monitorowania temperatura . W
przypadku zbyt wysokiej temperatury: czujnik temperatury pokazuje zbyt nisk temperatur , co
powoduje ci g e podgrzewanie
Sprawdzi
temperatur
modu u t oczenia AdBlue
przy pomocy modu u MAN-
cats Temperatura i porówna z rzeczywist temperatur czynnika AdBlue, wykonuj c w MAN-
cats test modu u dozowania AdBlue w oddzielnym zbiorniku
file://E:\MAN cats II\Runtime\Web\PLK\MAN-cats_Hilfeseiten\section_HS_D_HDS... 2008-10-02
MAN-cats II Help: Lista SPN (kody b dów)
Page 5 of 19
Je eli temperatury ró ni si wyra nie, wymieni modu t oczenia
W przypadku wycieku AdBlue: patrz SPN 5087 i 5088
5009 Zewn trzne ogrzewanie w
modu em pomp)
a (Rozpoznanie zamro onego przewodu mi dzy zbiornikiem a
Strategia monitoringu:
Kontrola pod k tem zamro onych przewodów AdBlue mi dzy
zbiornikiem amodu em t oczenia
Priorytet b du:
5
Pami b dów OBD:
P20C2, P20BE, P204B, P20BA, P2BA8 (B dy d ugotrwa e)
Wskazówka:
B dów d ugotrwa ych nie mo na skasowa . Je eli b d ju nie wyst puje, wpis
wpami ci b dów pozostaje zachowany jeszcze przez 400dni lub 9600godzin pracy
Opis b du:
Zamarzni ty przewód mi dzy modu em t oczenia a zbiornikiem, mi dzy modu em
t oczenia a modu em dozowania i/lub zamarzni ty przewód powrotny (FMI 1)
Reakcja systemu:
System wy cza si do nast pnego startu systemu (zacisk 15 za .)
Mo liwe przyczyny b dów w przewodzie mi dzy modu em t oczenia a zbiornikiem:
zamarzni ty przewód
pusty zbiornik
zablokowana wentylacja lub odpowietrzanie zbiornika
zablokowany lub nieszczelny przewód ss cy pomi dzy zbiornikiem a modu em t oczenia
zabrudzony / zablokowany filtr wst pny
zabrudzony / zablokowany filtr g ówny
mechanicznie zablokowany zawór odpowietrzaj cy
zablokowany przewód zwrotny do zbiornika
Wskazówka:
Dost pne s dwa filtry wst pne: Jeden wmodule t oczenia ijeden wprzewodzie
zasilaj cym AdBlue. Przestrzega informacji serwisowej 180400, 200200 oraz 223200!
Mo liwe przyczyny b dów przy przewodzie pomi dzy modu em t oczenia a modu em
dozowania:
zamarzni ty przewód
zablokowana dysza
zablokowany modu dozowania
Mo liwe przyczyny przy przewodzie zwrotnym:
zamarzni ty przewód
patrz SPN 5037
5010 B d wewn trzny czujnika NOx
Strategia monitoringu:
Kontrola czujnika NOx pod k tem b dów wewn trznych
Priorytet b du:
4
Opis b du:
Zwarcie (FMI 7), b d urz dzenia (FMI 9) lub przerwanie (FMI 10)
Pomoc:
Sprawdzi okablowanie wzgl. naprawi je, wymieni czujnik
5012 Zawór regulacji powietrza (usterka elektryczna)
Strategia monitoringu:
Kontrola zaworu regulacji powietrza wmodule t oczenia pod k tem
usterek elektrycznych
Priorytet b du:
5
Pami b dów OBD:
P20A8, P20A9, P2BA8 (B dy d ugotrwa e)
Wskazówka:
B dów d ugotrwa ych nie mo na skasowa . Je eli b d ju nie wyst puje, wpis
wpami ci b dów pozostaje zachowany jeszcze przez 400dni lub 9600godzin pracy
Opis b du:
Zwarcie do +U
bat
(FMI 6), przerwanie lub zwarcie do masy (FMI 13)
Reakcja systemu:
System wy cza si do nast pnego startu systemu (zacisk 15 za .)
Pomoc:
Wymieni modu t oczenia
Wskazówka:
Zasadniczo przed ka d wymian modu u t ocz cego za pomoc MAN-cats nale y
odczyta pami diagnostyczn ca ego pojazdu , zanim wykasowana zostanie pami b dów.
5014 Ogrzewanie przewodu w module t oczenia
Strategia monitoringu:
Kontrola ogrzewania AdBlue wewn trz modu u t oczenia pod k tem
usterek elektrycznych.
Priorytet b du:
3
Opis b du:
Ogrzewanie wmodule t oczenia nie dzia a, zwarcie do +U
bat
(FMI 6), przerwanie lub
zwarcie do masy (FMI 13)
inie
Reakcja systemu:
Przy zamarzni tym uk adzie, rozmra anie mo e si nie powie
nast puje dozowanie
file://E:\MAN cats II\Runtime\Web\PLK\MAN-cats_Hilfeseiten\section_HS_D_HDS... 2008-10-02
Zgłoś jeśli naruszono regulamin