Kander D. - Startup. Postaw wszystko na jedną firmę.pdf

(2154 KB) Pobierz
Spis treści
Dedykacja
Przedmowa
List Thoma Ruhe’a wiceprezesa ds. przedsiębiorczości w Kauffman Foundation
Wprowadzenie
Rozdział 1. Pozory mylą
Rozdział 2. Kogo ty chcesz nabrać
Rozdział 3. Niczego nie sprzedasz, jeśli nie dasz drugiej stronie dojść do głosu
Rozdział 4. Twój dalszy udział w grze nie zależy od tego, jak dobrze ci idzie, ale czy umiesz
przegrywać
Rozdział 5. Prawdziwi zawodowcy nie walczą o każde rozdanie
Rozdział 6. Powierzchowne statystyki mogą ukrywać prawdziwe dane, które mają znaczenie dla
twojego biznesu
Rozdział 7. Nie znajdziesz mentora, jeśli do nikogo się nie zwrócisz
Rozdział 8. Niech twoi klienci i ich potrzeby będą dla ciebie ważniejsze niż twoja wizja
rozwiązania
Rozdział 9. Nie uprawiaj hazardu; rób małe zakłady, by odkrywać możliwości
Rozdział 10. Nawet eksperci muszą się przygotować do wkroczenia na nowy teren
Rozdział 11. Ludzie nie kupują wizjonerskich produktów, ale rozwiązania będące odpowiedzią
na ich problemy
Rozdział 12. Tylko klienci ci powiedzą, czy namierzyłeś problem wart rozwiązania
Rozdział 13. Liczenie na szczęście to żadna strategia
Rozdział 14. Nigdy nie jest za późno, by sprawdzić swoje założenia
Rozdział 15. Sekret owocnych rozmów z klientami to stawianie neutralnych, otwartych pytań
Rozdział 16. Jedyny sposób, żeby skorzystać na rozmowach z klientami, to ich ponawianie
Rozdział 17. Dowiedzenie się, że twoje założenia są niewłaściwe, jest równie cenne, jak
przekonanie się o ich słuszności
Rozdział 18. Nie zaczynaj pracy nad nowym pomysłem, dopóki nie sprawdzisz swoich nowych
założeń
Rozdział 19. Zachowaj swoje żetony na chwilę, gdy do wygranej będzie ci potrzebny tylko
minimalny łut szczęścia
Rozdział 20. Skuteczni przedsiębiorcy potrafią rozpoznać swoją porażkę, składają karty, po
czym znowu stają do walki
Rozdział 21. Zanim włożysz w pomysł jakiekolwiek zasoby, najpierw sprawdź swoje założenia
Rozdział 22. Usuń zbędne emocje, a pomożesz swojemu szczęściu
Rozdział 23. Każdy skutecznie działający przedsiębiorca ma za sobą więcej porażek niż
sukcesów
Rozdział 24. Im ciężej pracujesz, tym większe masz szczęście
Rozdział 25. Okazje na znalezienie potencjalnych klientów są wszędzie, wystarczy się rozejrzeć
Rozdział 26. Najcenniejsze opinie potencjalnych klientów pochodzą z drobiazgowo
przeprowadzonych wywiadów
Rozdział 27. Umiej rozpoznać dane powierzchowne, by uniknąć poważnych strat
Rozdział 28. Rozmawiaj z klientami tak długo, aż znajdziesz migrenowy problem wart
rozwiązania
Rozdział 29. Gdy trafisz na migrenowy problem, ludzie sami się przed tobą otworzą
Rozdział 30. Podczas rozmowy z klientami pozostań obiektywny bez względu na to, czy
otrzymywane informacje są dla ciebie pomyślne, czy niepomyślne
Rozdział 31. Dopóki nie udowodnisz, że klienci chcą twojego produktu, nic nie ma znaczenia
Rozdział 32. Szczęściarze szukają nowych doświadczeń i wszędzie odnajdują nowe możliwości
Rozdział 33. W pokerze czy w biznesie, szczęście nie jest dobrą strategią; to raczej wynik
dobrej strategii
Rozdział 34. Żeby potwierdzić istnienie popytu, znajdź najkrótszą drogę do szczytowej reakcji
klienta
Rozdział 35. Przygotuj się na niefart, gromadząc zapasy
Rozdział 36. Strach i bezczynność to dwa największe zagrożenia dla twojego pomysłu na biznes
Rozdział 37. Zrozum swoje skłonności w sytuacjach z pozoru beznadziejnych, żeby móc im
przeciwdziałać
Rozdział 38. Gdy trafisz na migrenowy problem wart rozwiązania, będziesz wiedział, że to jest
to
Rozdział 39. Pozwól sobie na popełnianie błędów
Rozdział 40. Nie graj za wszystko, co masz, dopóki nie potwierdzisz swoich przypuszczeń
w mniejszych zakładach
Rozdział 41. Druga szansa zdarza się rzadko; upewnij się, że za pierwszym razem trafiasz prosto
w cel
Rozdział 42. Gdy już odnajdziesz migrenowy problem,
Rozdział 43. Nie stawiaj wszystkiego, co masz, dopóki nie dowiedziesz, że klienci faktycznie
chcą twojego produktu, i dopóki nie opracujesz właściwego modelu biznesowego
Rozdział 44. Siła twojego pierwotnego pomysłu, czy twojej ręki startowej, jest zawsze
względna
Dziennik Sam
Podziękowania
O autorce
Przypisy
Mojemu najlepszemu przyjacielowi, Jasonowi.
Dzięki za codzienne zabieranie mnie w tę szaloną podróż.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin