wpisy do dziennika.docx

(119 KB) Pobierz
Odkrywam siebie

Odkrywam siebie. Trzylatek wpisy do dziennika

 

Wrzesień – tydzień I i II

Tematyka: Pierwszy raz w przedszkolu

 

(Zabawy – przewodnik, cz. 1, s. 2427).

 

1. Pierwszy raz w przedszkolu

 

- Zabawa muzyczno-ruchowa Witamy się.

 

- Zabawa przy piosence To nasza zabawa.

·   Ustawianie się w kole.

 

- Przedstawianie się, podawanie swojego imienia.

- Zabawa Jestem wesoły.

 

- Zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne: budowanie dowolnych konstrukcji z wybranych klocków.

___________________________________________________________________________

 

2. Poznajemy się nawzajem

 

- Zabawa ruchowo-naśladowcza Rób to, co ja.

- Zabawa muzyczno-ruchowa Witamy się.

 

- Nauka krótkiego wierszyka Paluszek.

·   Rozwijanie pamięci słuchowej.

 

- Zabawa Czyje to imię? – poznawanie imion

- Zabawa Jestem wesoły.

 

- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

___________________________________________________________________________

 

3. Zabawimy się wspólnie?

 

- Zabawa ruchowo-naśladowcza Rób to, co ja.

- Zabawa muzyczno-ruchowa Witamy się.

 

- Zabawa przy piosence Krasnoludki.

·   Zachęcanie do wspólnej zabawy.

 

- Zabawa Kogo wołam? – utrwalanie imion koleżanek i kolegów.

- Zabawa Jestem wesoły.

 

- Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

___________________________________________________________________________

 

4. Tyle to dwa

 

- Zabawa ruchowo-naśladowcza Rób to, co ja.

- Zabawa muzyczno-ruchowa Witamy się.

 

- Zabawa dydaktyczna Policz do dwóch.

·   Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie dwóch.

 

- Zabawy z ulubioną maskotką.

- Zabawa Jestem wesoły.

 

- Budowanie dowolnych konstrukcji z wybranych klocków.

___________________________________________________________________________

 

5. Moja grupa

 

- Zabawa ruchowo-naśladowcza Rób to, co ja.

- Zabawa muzyczno-ruchowa Witamy się.

 

- Odbijanie dłoni maczanej w farbie na kartonie.

·   Próba zintegrowania grupy.

 

- Zabawy i ćwiczenia integracyjne, ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptację
w przedszkolu.

 

- Zabawa Poślij całuska.

- Zabawa Jestem wesoły.

 

- Dowolne zabawy w wybranych kącikach.

 

 

6. Poznajmy się

 

- Zabawa ułatwiająca poznanie i zapamiętanie imion dzieci Powitanie.

- Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny Jestem w przedszkolu.

- Zabawa ruchowo-naśladowcza Pokaż, jak to robią.

 

- Słuchanie rymowanki Kto jest w przedszkolu? ilustrowanej sylwetami postaci.

·   Utrwalanie imion koleżanek i kolegów z grupy.

- Zabawy i ćwiczenia integracyjne, ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptację
w przedszkolu.

 

- Zabawa słowna utrwalająca imiona dzieci, ułatwiająca ich rytmizację - Nasze imiona.

- Oglądanie obrazka przedstawiającego słonika Felka. Wypowiedzi dzieci na temat wyglądu Felka (karta pracy).

- Zabawa plastyczna To my (praca w małych zespołach).

 

- Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

___________________________________________________________________________

 

7. Nasza sala

 

- Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny Jestem w przedszkolu.

- Zabawa ruchowo-naśladowcza Pokaż, jak to robią.

 

- Spacerkiem po naszej sali – zapoznanie z wyglądem i wyposażeniem sali zabaw.

·   Poznawanie kącików zainteresowań, omówienie sposobu korzystania z nich.

 

- Zabawy i ćwiczenia integracyjne, ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptację
w przedszkolu.

 

- Burza mózgów Co mogą robić dzieci w przedszkolu?

- Określenie, co robią dzieci przedstawione na obrazku (karta pracy).

- Ćwiczenia artykulacyjne Pokaż, jak to robią.

 

- Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

___________________________________________________________________________

 

8. Znaczki ropoznawaczki

 

- Zabawy ze śpiewem.

- Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny Jestem w przedszkolu.

 

- Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego Maczek.

·   Rozpoznawanie znaczków rozpoznawczych; wyjaśnienie, do czego służą.

 

- Zabawy i ćwiczenia integracyjne, ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptację
w przedszkolu.

 

- Słuchanie piosenki Jestem przedszkolakiem.

- Zabawa rozwijająca umiejętność określania położenia przedmiotów w przestrzeni Gdzie jest miś?

- Odszukanie we wkładce obrazków przedstawiających słonika Felka. Naklejenie ich na stoliku i pod stolikiem (karta pracy).

 

- Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

___________________________________________________________________________

 

9. Nasze zabawki

 

- Zabawy ze śpiewem.

- Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny Jestem w przedszkolu.

- Zabawa przy piosence Jestem przedszkolakiem.

 

- Zabawy przy piosence Jestem przedszkolakiem.

·   Umuzykalnienie dzieci.

 

- Zabawy i ćwiczenia integracyjne, ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptację
w przedszkolu.

 

- Zabawa relaksacyjna Kołysanie ramionami.

- Zabawa rozwijająca zmysł dotyku Hop, hop, tralala, każdy swą zabawkę ma.

- Oglądanie tablicy. Określanie, co na niej było po jej schowaniu (tablica demonstracyjna).

- Kolorowanie (przez chętne dzieci) rysunków zabawek kredkami świecowymi.

 

- Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

___________________________________________________________________________

 

10. Trzeba tylko chcieć

 

- Zabawa ze śpiewem Mam laleczkę.

- Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał słowny Jestem w przedszkolu.

- Zabawa muzyczno-ruchowa Szukam przyjaciela.

 

- Słuchanie opowiadania I. R. Salach Kłopoty Krysi.

·   Uświadamianie dziecku, że jest częścią grupy.

 

- Zabawy i ćwiczenia integracyjne, ułatwiające poznanie się dzieci i ich adaptację
w przedszkolu.

 

- Zabawa rozwijająca umiejętność stosowania pojęcia para – Ubieramy lalkę.

- Rwanie papieru na paski (sztanca). Układanie z nich dowolnej kompozycji (Wyprawka).

- Ćwiczenia warg Ćwiczymy wargi.

- Nazywanie pojazdów przedstawionych na zdjęciach. Naśladowanie za nauczycielem ich odgłosów (karta pracy).

 

- Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań.

 

 

Wrzesień – tydzień III

Tematyka: Nadeszła jesień

 

1. Lecą liście

 

- Zabawa orientacyjno-porządkowa Dzieci i drzewa.

- Zabawa ruchowa z elementem czworakowania Pieski na spacerze.

 

- Słuchanie wiersza D. Gellner Jesień.

·   Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat utworu.

 

- Spacer w okolicy przedszkola – obserwowanie drzew i opadających z nich liści.

 

-Wielozmysłowe poznawanie liści: oglądanie, dotykanie, wąchanie – próby określenia zapachu.

- Ćwiczenia graficzne Listki.

- Słuchanie piosenki Liście w parku.

- Pokazanie obrazka, na którym wiewiórka siedzi na ławce, a następnie obrazka, na którym wiewiórka stoi na drodze. Określenie, co robi wiewiórka na ostatnim obrazku (karta pracy).

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin