Miesieczny_plan_pracy_Trzylatek_Luty.pdf

(532 KB) Pobierz
1
Autor: Jowita Piotrowska
Koordynator projektu: Beata Szurowska
Opracowanie redakcyjne: Agnieszka Górecka
Korekta: Zespół
Wydawca oświadcza,
że
dołożył wszelkich starań, aby dotrzeć do wszystkich właścicieli i dysponentów praw autorskich.
Publikacja, którą nabyłeś, jest dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy, abyś przestrzegał praw, jakie im przysługują. Jej zawartość możesz udostępnić nieodpłatnie
osobom bliskim lub osobiście znanym. Ale nie publikuj jej w internecie. Jeśli cytujesz jej fragmenty, nie zmieniaj ich treści i koniecznie zaznacz, czyje to dzieło. A
kopiując jej część, rób to jedynie na użytek osobisty.
Szanujmy cudzą własność i prawo.
Więcej na
www.legalnakultura.pl
Polska Izba Książki
©
Copyright by Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o.o. 2015
Grupa Edukacyjna S.A.
25-561 Kielce, ul. Witosa 76
tel. 41 366 53 66; faks 41 366 55 55
e-mail: mac@mac.pl; http://www.mac.pl
Kraina przedszkolaka. Trzylatek
plany miesięczne
Numery
Cele operacyjne
obszarów
z podstawy
programowej
6
Karty
pracy,
Prace pla-
styczne,
Opowiadania
7
Treści
programowe
Dzień
tygodnia/
temat dnia
2
Aktywność
i działalność dziecka
Cele ogólne
3
4
5
Luty – tydzień pierwszy. Krąg tematyczny:
Kolory wokół nas
Zabawa bieżna
Stań przy odpowiednim kolorze
Zabawa z elementem równowagi
Kłaniamy się
Zabawa naśladowcza
Rób to, o co prosi biały balonik
Zabawa orientacyjno-porządkowa
Dzieci do domu! Dzieci na spacer!
(według K. Wlaźnik)
Zabawa z elementem toczenia
Przewróć klocek
Zabawa z elementem rzutu i skłonu
Podrzuć i podnieś
Zabawa orientacyjno-porządkowa
Pieski, na spacer!
Zabawa bieżna
Papugi i papużki
Zabawa ruchowa
Spacer z woreczkiem
Zabawa z elementem rzutu
Odbij balonik
Zabawy na świeżym powietrzu
Dziecko:
Dbamy o nasze zdrowie
1. Kolory w na-
Przygotowanie kącika
Dbałość o higienę
szej sali
tematycznego
Znamy te ko-
– ubieranie się odpo-
lory
wiednio do warunków
Zabawa rozwijająca uwa-
atmosferycznych wy-
gę i koncentrację oraz spo-
stępujących w danej
strzegawczość wzrokową –
porze roku (zapobiega-
Kolorowe domino
1
1.1., 1.2., 2.1.,
2.2., 2.3., 3.2.,
5.3., 5.4., 6.2.,
14.5., 14.6.
3
nie przegrzaniu i zmar-
znięciu)
– przebywanie na świe-
żym powietrzu; uczest-
niczenie w spacerach,
zabawach i ćwiczeniach
ruchowych
W świecie sztuki.
Plastyka
2. Kolory zimy
Zwracanie uwagi na
barwy wokół siebie
− nazywanie barw pod-
stawowych (czerwona,
niebieska, żółta) i po-
chodnych, nazywanie
barw
ciepłych i zimnych
− mieszanie barw, nazy-
wanie powstałych
− tworzenie roztworów
barw o różnym stęże-
3. Kolorowe za-
niu, szeregowanie ich
bawki
według natężenia bar-
wy
− uczestniczenie w zaba-
wach z barwną plamą,
kreską, figurą
Słuchanie i analiza opo-
wiadania A. Galicy
Bajka
o żółtej kredce
Zabawa w kole z piłką
Co jest w tym kolorze?
Lepimy z plasteliny
– ćwi-
czenia mięśni drobnych
rąk, rozwijanie wyobraźni
Zabawa
Kolory zimy
doskonalenie spostrzegaw-
czości wzrokowej
Zajęcia umuzykalniające
wypowiadanie
się na temat
opowiadania
uważnie słucha
opowiadania
i odpowiada na
pytania
rozwijanie
umiejętności
poruszania się
zgodnie z tem-
pem i dynami-
ką utworu
porusza się we-
dług własnego
pomysłu, dosto-
sowując ruch do
dynamiki i tempa
muzyki
1.1., 1.2., 2.1.,
2.2., 2.3., 3.2.,
5.3., 5.4., 6.2.,
8.1., 8.2.
Ćwiczenia oddechowe
Zdmuchnij kulkę
Oglądanie zgromadzonych
ilustracji, przedstawiają-
cych jesień i zimę
Wysłuchanie wiersza
W. Ścisłowskiego
Kolo-
rowe klocki
1.1., 1.2., 2.1.,
2.2., 2.3., 3.2.,
5.3., 5.4., 9.1.,
10.1., 14.2.
utrwalenie
znajomości
wybranych
rozpoznaje i na-
zywa wybrane
kolory, rozumie
4
− wyrażanie swoich emo-
cji poprzez barwy.
(Nasze
przedszkole.
Pro-
gram edukacji przed-
szkolnej wspomagający
rozwój aktywności dzieci, 4. W kolorowym
Grupa Edukacyjna S.A.
świecie roślin
2014, s. 51, 61)
i zwierząt
Zabawa w kole, ze śpie-
wem,
Stoi różyczka
(we-
dług M. Bogdanowicz)
Oglądanie albumów przy-
rodniczych. Poznawanie
znaczenia kolorów w świe-
cie roślin i zwierząt (ma-
skowanie się, zwabianie
owadów itp.)
Kolorowe warzywa i owo-
ce –
poznawanie oraz de-
gustacja warzyw i owoców
Zabawy ruchowe –
zestaw 21
barw oraz po-
jęć: wysoki,
niski
i stosuje pojęcia:
wysoki, niski
1.1., 1.2., 2.1.,
2.2., 2.3., 3.2.,
5.3., 5.4.,
14.6.
rozwijanie
sprawności fi-
zycznej
uczestniczy
w zabawach ru-
chowych
5. Wesołe balo-
niki
Co to za zwierzę?
– roz-
wiązywanie zagadek słu-
chowych połączone z kolo-
rowaniem
Praca w małych zespołach
– Kolorowe rytmy –
do-
strzeganie i kontynuowanie
regularności, układanie
szlaczków według ustalo-
nej zasady
Balony dla jeżyka
– wyko-
wspomaganie
dziecka do
1.1., 1.2., 2.1.,
2.2., 2.3., 3.2.,
5.3., 5.4.,
14.3., 14.6.
rysuje palcem
koła – duże i ma-
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin