maj 2013 podstawa.pdf

(340 KB) Pobierz
Centralna Komisja Egzaminacyjna
Arkusz zawiera informacje prawnie chronione do momentu rozpoczęcia egzaminu.
Układ graficzny © CKE 2010
WPISUJE ZDAJĄCY
KOD
PESEL
Miejsce
na naklejkę
z kodem
dysleksja
EGZAMIN MATURALNY
Z MATEMATYKI
POZIOM PODSTAWOWY
1. Sprawdź, czy arkusz egzaminacyjny zawiera 22 strony
(zadania 1–34). Ewentualny brak zgłoś przewodniczącemu
zespołu nadzorującego egzamin.
2. Rozwiązania zadań i odpowiedzi wpisuj w miejscu na to
przeznaczonym.
3. Odpowiedzi do zadań zamkniętych (1–25) przenieś
na kartę odpowiedzi, zaznaczając je w części karty
pola do tego
przeznaczonej dla zdającego. Zamaluj
przeznaczone. Błędne zaznaczenie otocz kółkiem
i zaznacz właściwe.
4. Pamiętaj,
że
pominięcie argumentacji lub istotnych
obliczeń w rozwiązaniu zadania otwartego (26–34) może
spowodować,
że
za to rozwiązanie nie będziesz mógł
dostać pełnej liczby punktów.
5. Pisz czytelnie i używaj tylko długopisu lub pióra
z czarnym tuszem lub atramentem.
6. Nie używaj korektora, a błędne zapisy wyraźnie przekreśl.
7. Pamiętaj,
że
zapisy w brudnopisie nie będą oceniane.
8. Możesz korzystać z zestawu wzorów matematycznych,
cyrkla i linijki oraz kalkulatora.
9. Na tej stronie oraz na karcie odpowiedzi wpisz swój
numer PESEL i przyklej naklejkę z kodem.
10. Nie wpisuj
żadnych
znaków w części przeznaczonej
dla egzaminatora.
MAJ 2013
Czas pracy:
170 minut
Liczba punktów
do uzyskania: 50
MMA-P1_1P-132
2
Egzamin maturalny z matematyki
Poziom podstawowy
ZADANIA ZAMKNIĘTE
W zadaniach 1-25 wybierz i zaznacz na karcie odpowiedzi poprawną odpowiedź.
Zadanie 1.
(1 pkt)
Wskaż rysunek, na którym zaznaczony jest zbiór wszystkich liczb rzeczywistych
spełniających nierówność
x
4
5
.
A.
B.
C.
D.
–9
–4
–1
–9
–5
–1
1
5
9
1
4
9
x
x
x
x
Zadanie 2.
(1 pkt)
Liczby
a
i
b
są dodatnie oraz 12% liczby
a
jest równe 15% liczby
b.
Stąd wynika,
że
a
jest
równe
A.
103% liczby
b
B.
125% liczby
b
C.
150% liczby
b
D.
153% liczby
b
Zadanie 3.
(1 pkt)
A.
2
Liczba
log100
log
2
8
jest równa
B.
1
C.
0
D.
1
Zadanie 4.
(1 pkt)
5
x
3
y
�½
3
Rozwiązaniem układu równań
jest para liczb
8
x
6
y
�½
48
A.
x
�½ 
3 i
y
�½
4
B.
x
�½ 
3 i
y
�½
6
C.
x
�½
3 i
y
�½ 
4
D.
x
�½
9 i
y
�½
4
Zadanie 5.
(1 pkt)
A.
m
�½
1
Punkt
A
�½
0,1
leży na wykresie funkcji liniowej
f
(
x
)
�½
(
m
2)
x
m
3
. Stąd wynika,
że
B.
m
�½
2
C.
m
�½
3
D.
m
�½
4
Zadanie 6.
(1 pkt)
Wierzchołkiem paraboli o równaniu
y
�½ 
3
x
2
4
jest punkt o współrzędnych
2
A.
2,
4
B.
2, 4
C.
2,
4
D.
2, 4
Zadanie 7.
(1 pkt)
Dla każdej liczby rzeczywistej
x
, wyrażenie
4
x
2
12
x
9
jest równe
A.
4
x
3

x
3
B.
2
x
3

2
x
3
C.
2
x
3

2
x
3
D.
x
3

4
x
3
Egzamin maturalny z matematyki
Poziom podstawowy
3
BRUDNOPIS
4
Egzamin maturalny z matematyki
Poziom podstawowy
Zadanie 8.
(1 pkt)
Prosta o równaniu
y
�½
wynika,
że
A.
m
�½ 
3
B.
m
�½
2
3
2
3
x
1
jest prostopadła do prostej o równaniu
y
�½ 
x
1
. Stąd
m
2
C.
m
�½
3
2
D.
m
�½
3
Zadanie 9.
(1 pkt)
Na rysunku przedstawiony jest fragment wykresu pewnej funkcji liniowej
y
�½
ax
b
.
y
0
x
Jakie znaki mają współczynniki
a
i
b
?
A.
a
0
i
b
0
B.
a
0
i
b
0
C.
a
0
i
b
0
D.
a
0
i
b
0
Zadanie 10.
(1 pkt)
Najmniejszą liczbą całkowitą spełniającą nierówność
A.
2
B.
1
x
2
x
1
jest
2 3 4
C.
0
D.
1
Zadanie 11.
(1 pkt)
y
5
4
3
2
1
-7
-6
-5
-4
-3
-2
Na rysunku 1 przedstawiony jest wykres funkcji
y
�½
f
x
określonej dla
x
 
7, 4
.
y
5
4
3
2
1
-1
0
-1
-2
-3
1
2
3
4
5
6
7
x
-7
-6
-5
-4
-3
-2
-1
0
-1
-2
-3
1
2
3
4
5
6
7
x
Rys. 1
Rysunek 2 przedstawia wykres funkcji
A.
Rys. 2
y
�½
f
x
2
B.
y
�½
f
x
2
C.
y
�½
f
x
2
D.
y
�½
f
x
2
Zadanie 12.
(1 pkt)
A.
Ciąg
27, 18,
x
5
jest geometryczny. Wtedy
x
�½
4
B.
x
�½
5
C.
x
�½
7
D.
x
�½
9
Egzamin maturalny z matematyki
Poziom podstawowy
5
BRUDNOPIS
Zgłoś jeśli naruszono regulamin