Podstawy pisania przekonujących tekstów Jakub Sosnowski.pdf

(464 KB) Pobierz
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji
"Podstawy pisania
przekonujących tekstów"
Darmowa publikacja dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Copyright by Złote Myśli & Jakub Sosnowski, rok 2011
Autor: Jakub Sosnowski
Tytuł: Podstawy pisania przekonujących tekstów
Data: 13.09.2016
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
www.zlotemysli.pl
email:
kontakt@zlotemysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie
w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli nie ponoszą również żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Spis treści
WSTĘP .............................................................................................7
Do kogo skierowana jest ta książka ..........................................8
Jak to się zaczęło, czyli o moich początkach pisania tekstów
reklamowych ..........................................................................9
ROZDZIAŁ PIERWSZY .......................................................................13
Najważniejsze cechy warsztatu copywritera ...........................13
Przekonania i wiedza ............................................................. 13
Otwartość.............................................................................. 19
Tworzenie pod odbiorcę klienta ............................................. 20
Klient ma zawsze rację .......................................................... 21
Nastawienie na krytykę ......................................................... 22
Ceń czas swojej pracy ............................................................ 23
Czytaj i ćwicz ......................................................................... 25
Język ..................................................................................... 26
Przykłady .............................................................................. 28
Jak zabrać się do pisania .......................................................28
1. Uporządkuj myśli ............................................................... 29
2. Zaznajom się z tematem .................................................... 29
3. Stwórz konspekt, zbierz słownictwo .................................. 29
4. Napisz tekst ....................................................................... 30
5. Przeczytaj i popraw............................................................ 30
6. Ponownie przeczytaj .......................................................... 30
ROZDZIAŁ DRUGI .............................................................................33
Co charakteryzuje „dobry tekst” .............................................33
Co oznacza pojęcie: tekst sprzedający ....................................36
Dobry tekst a tekst sprzedający .............................................37
ROZDZIAŁ TRZECI ............................................................................39
Perswazyjne pisanie ..............................................................43
Zastosowanie techniki ...........................................................44
Apel o zajęcie określonego stanowiska
i podjęcie określonego działania ............................................ 44
Sugerowanie pożądanych interpretacji i ocen ........................ 45
Racjonalne uzasadnianie słuszności
prezentowanych poglądów .................................................... 46
Język i słownictwo ................................................................47
Budowanie obrazów .............................................................. 52
Długość i zrozumiałość........................................................... 54
Pisanie pod klienta ................................................................ 54
Jak stworzyć ciekawy opis produktu/usługi ............................55
ROZDZIAŁ CZWARTY ........................................................................65
Charakterystyka i klasyfikacja stron internetowych ................65
Rodzaje tekstów internetowych .............................................67
Jak stworzyć treść wizytówki .................................................68
Jak stworzyć treść rozbudowanej strony firmowej ..................80
Jak stworzyć teksty serwisu i wortalu ....................................86
Budowa nagłówka ................................................................. 88
Stwórz ciekawy tytuł ............................................................. 89
Moc leadu ............................................................................. 90
Odwrócona piramida ............................................................. 92
Stań się architektem tekstu ................................................... 93
Potęga ramki ......................................................................... 93
Jak napisać tekst pozycjonujący —
materiały na firmowy blog ....................................................94
Spisz najważniejsze słowa związane z tematem..................... 96
Zwróć uwagę na nietypowe słowa
oraz te ważne dla odbiorcy .................................................... 96
Korzystaj z narzędzi Google ................................................... 97
Pamiętaj o zasadach pisania artykułów ................................. 98
ROZDZIAŁ PIĄTY ............................................................................ 101
Charakterystyka schematu budowy i klasyfikacja folderów ... 101
Wstęp .................................................................................. 102
Kwalifikacje ......................................................................... 102
Prezentacja.......................................................................... 102
Zakończenie ........................................................................ 102
Zgłoś jeśli naruszono regulamin