diagnoza.odt

(22 KB) Pobierz
KARTA WSTĘPNEJ DIAGNOZY UCZNIA KLASY I

KARTA WSTĘPNEJ DIAGNOZY UCZNIA KLASY I

.........................................................................         .............................................

                           ( imię i nazwisko ucznia)                                                              (data badania)

I   ORIENTACJA W NAJBLIŻSZYM ŚRODOWISKU

1.             Znajomość imienia i nazwiska:

c zna imię i nazwisko, c zna tylko imię, c nie wie.

2.             Znajomość swojego wieku:

c wie, c nie wie.

3.             Znajomość miejsca zamieszkania:

c podaje dokładny adres, c zna miejscowość bez numeru, c nie wie gdzie mieszka.

4.             Znajomość członków rodziny:

c potrafi wymienić członków rodziny, c nie potrafi.

5.             Znajomość miejsca pracy rodziców:

c podaje zawód rodziców i określa rodzaj ich pracy, c podaje zawód, ale nic nie wie o ich pracy

c nie potrafi odpowiedzieć.

6.             Znajomość dni tygodnia:

c wie jaki jest dzień i podaje nazwy pozostałych, c zna aktualny dzień, ale nie wymienia w kolejności pozostałych, c nie wie.

7.             Znajomość pór roku:

c potrafi wymienić wszystkie pory roku i zna aktualną, c zna aktualną, ale nie potrafi wymienić pozostałych, c nie wie.

8.             Znajomość owoców i warzyw:

c poprawnie klasyfikuje owoce i warzywa, c myli, c nie układa.

9.             Rozpoznawanie i nazywanie przedmiotów na obrazkach:

c rozpoznaje i nazywa, c myli, c nie rozpoznaje i nie nazywa.

II   ROZWÓJ SPOŁECZNO - EMOCJONALNY

1.             Umiejętność nawiązywania kontaktu:

c łatwo nawiązuje kontakty, c trudno nawiązuje kontakty, c nie nawiązuje kontaktów.

2.             Samodzielność w działaniu:

c pracuje samodzielnie, c musi być kierowane, c nie potrafi poprawnie pracować mimo pomocy.

3.             Tempo pracy:

c pracuje szybko i dobrze, c pracuje wolno, ale dokładnie, c pracuje szybko, ale niedokładnie,

c pracuje wolno i niedokładnie.

4.             Rozumienie poleceń:

c rozumie zadania i wykonuje je, c wymaga dodatkowych wyjaśnień, c nie wykonuje zadań, mimo powtórzeń i naprowadzania.

5.             Umiejętność skupienia uwagi:

c skupione przy pracy, c nie potrafi skupić się przy pracy:

6.             Stosunek do badania i motywacja do osiągania pozytywnych ocen:

c stosunek pozytywny, wysoka motywacja, c stosunek obojętny, niska motywacja, c stosunek negatywny, brak motywacji.

III   ROZWÓJ PSYCHOMOTORYCZNY

1.             Rozróżnianie znaków graficznych:

c rozróżnia bezbłędnie, c myli, c nie rozróżnia.

2.             Rozpoznawanie i klasyfikacja symboli graficznych:

c potrafi, c myli, c nie potrafi.

3.             Wyróżnianie braków w znakach:

c wyróżnia, c popełnia błędy, c nie wyróżnia.

4.             Składanie obrazka z części:

c składa obrazki wieloczęściowe, c składa obrazki 3-4 częściowe, c nie potrafi złożyć.

5.             Dostrzeganie związków przyczynowo - skutkowych w historyjce obrazkowej:

c układa bezbłędnie, c myli kolejność, c brak próby ułożenia.

6.             Wypowiadanie się na temat obrazka, historyjki obrazkowej:

c wypowiada się zdaniami, c wylicza elementy, c nie wypowiada się.

7.             Odgadywanie zagadek:

c odgaduje z łatwością, c nie zawsze odgaduje, c nie odgaduje wcale.

8.             Wymowa:

c prawidłowa, c trudności z wymówieniem 2-3 głosek ( jakich .............................................................),

c wada wymowy (jaka ?..........................................................................).

9.             Odwzorowywanie znaków:

c odwzorowuje bezbłędnie, c ma trudności, c nie potrafi odwzorować.

10.         Odwzorowywanie szlaczków:

c odwzorowuje bezbłędnie,   c ma trudności,    c nie potrafi odwzorować.

11.         Malowanie powierzchni:

c maluje dokładnie,   c czasami wychodzi za linie i maluje niezbyt dokładnie,   c maluje bardzo niestarannie.

12.         Odtwarzanie prostego układu rytmicznego:

c bezbłędnie odtwarza,   c odtwarza po kilku powtórzeniach,   c nie potrafi odtworzyć.

IV   POZIOM PRZYGOTOWANIA DO NAUKI CZYTANIA

1.             Wyróżnianie głosek w nagłosie:

c wyróżnia bezbłędnie,   c popełnia błędy,   c nie wyróżnia.

2.             Analiza słuchowa wyrazów:

c potrafi,   c myli,   c nie potrafi.

3.             Rozpoznawanie liter drukowanych:

c rozpoznaje,   c myli,   c nie potrafi.

4.             Odczytywanie prostych wyrazów:

c odczytuje biegle,   c ma trudności,   c nie potrafi czytać ( z powodu................................................).

5.             Czytanie ze zrozumieniem:

c rozumie znaczenie słów i zdań,   c popełnia błędy, c nie rozumie ( z powodu.................................).

V   PRZYGOTOWANIE DO NAUKI MATEMATYKI

1.             Umiejętność liczenia w zakresie 10:

c przelicza prawidłowo,   c myli,   c nie przelicza.

2.             Umiejętność posługiwania się liczebnikami:

c przyporządkowuje prawidłowo,   c myli,   c nie przyporządkowuje.

3.             Znajomość i zastosowanie znaków matematycznych >, =, <:

c zna i prawidłowo stosuje,   c zna, ale nie potrafi zastosować,   c nie zna, nie stosuje.

4.             Znajomość i zastosowanie znaków matematycznych +:

c zna i prawidłowo stosuje,   c oblicza, ale nie układa działań,   c nie wykonuje działań.

5.             Znajomość i zastosowanie znaków matematycznych -:

c zna i prawidłowo stosuje,   c oblicza, ale nie układa działań,   c nie wykonuje działań.

6.             Różnicowanie figur geometrycznych:

c zna i nazywa,   c myli,   c nie zna.

7.             Orientacja przestrzenna.

c poprawnie i we wskazanym miejscu rysuje podane figury,   c rysuje poprawnie, ale w innym miejscu,   c źle wykonuje zadanie.

 

 

Opracowała:

 

Anna Gościniak

 




Załącznik nr 1

„Dorysuj brakujące części w znakach”

 

 

 

 

Załącznik nr 2

„Narysuj tak samo”



Załącznik nr 3

„Dokończ szlaczki”



 

 

 

 

Załącznik nr 4



Zgłoś jeśli naruszono regulamin