Eldritch Horror -Zaginiona_wiedza_instrukcja.pdf

(2596 KB) Pobierz
E
lEmEnty
Rozszerzenie
Zaginiona wiedza
zawiera następujące elementy:
1 Arkusz Przedwiecznego
148 kart Spotkań
8 w Ameryce
8 w Europie
8 w Azji/Australii
4 Ogólne
6 w Innych Światach
6 Ekspedycyjnych (6 rodzajów)
20 Specjalnych (4 rodzaje)
88 Badawczych (5 rodzajów)
14 kart Tajemnic (5 rodzajów)
6 kart Mitów
8 kart Artefaktów
16 kart Zasobów
24 karty Stanów
28 kart Zaklęć
8 żetonów Potworów (1 zwykły, 7 potężnych)
6 żetonów Zdrowia i Poczytalności
(4 zdrowia, 2 poczytalności)
2 poprawione karty Zaklęć „Zgłębianie pustki”
Na długo nim ludzkość uznała się za dominującą formę życia na
Ziemi, żyły na niej inne potęgi. Ponad miliard lat temu z gwiazd
przybyły starsze istoty, budowniczowie potężnych miast. Setki
milionów lat później Wielka Rasa Yith przeniosła umysły do żyjących
wówczas na Ziemi dziwacznych, stożkowatych istot i przy pomocy
swej ogromnie zaawansowanej technologii próbowała skatalogować
wszelką wiedzę. Był też czas, kiedy światem niepodzielnie rządziły
humanoidalne węże, które z pomocą magii i niezwykle rozwiniętej
nauki niewoliły młodą rasę ludzką.
Jednak wszystko ma swój kres. Czy to wskutek działania żywiołów,
drapieżników, czy własnych przerośniętych ambicji, każda z tych
potężnych cywilizacji upadła. Tylko nieliczni znają ich historię.
Mądrość, zgromadzoną przez pradawnych mieszkańców Ziemi,
ukryto przed oczyma ludzkości. W pradawnych, na pół zapomnianych
relacjach kryje się jednak ostatnia szansa ocalenia człowieka – aby
ocalić ten świat przed zagładą, którą sprowadzi wielki Przedwieczny,
grupa dzielnych badaczy musi posiąść tę zaginioną wiedzę.
S
ymbol
rozSzerzenia
O
pis
gr
y
Wszystkie karty w
Zaginionej wiedzy
oznaczono symbolem rozszerzenia,
aby ułatwić oddzielenie ich od kart
z podstawowej wersji
Eldritch Horror:
Przedwieczna Groza.
Dzięki rozszerzeniu
Zaginiona wiedza
badacze przekonają się,
że ich dotychczasowe doświadczenie to tylko iluzja. Potęga
Przedwiecznych wzrosła i są gotowi, aby wedrzeć się do naszego
świata. Rozszerzenie wprowadza nowego Przedwiecznego,
Yiga, ale zawiera również nowe karty Tajemnic
dla Przedwiecznych z gry podstawowej. Ponad
to znajdziecie w nim setki nowych Spotkań
oraz nowe Artefakty, Zasoby i Zaklęcia, które
pomogą badaczom w walce
z Przedwiecznymi.
U
żywanie
rozszerzenia
Grając z rozszerzeniem
Zaginiona Wiedza,
należy
dołączyć wszystkie jego elementy do odpowiednich
talii i puli żetonów podstawowej wersji
Eldritch Horror:
Przedwieczna Groza.
O ile nie zaznaczono inaczej,
podczas rozgrywki z tym rozszerzeniem wykorzystuje
się wszystkie jego elementy.
P
oPrawione
karty
W pudełku z rozszerzeniem
Zaginiona Wiedza
znajdują
się także dwie poprawione karty Zaklęć „Zgłębianie
pustki”. Należy nimi zastąpić karty z podstawowej
wersji gry.
Z
asady
s
pOtkania
w
alki
dOdatkOwE
N
ajczęściej
zada aNe pyt
w
aNia
Rozszerzenie
Zaginiona Wiedza
wprowadza następujące nowe
zasady.
P. Czy badacz odzyskuje dodatkowe Zdrowie i Poczytalność
zapewniane przez takie efekty jak Zaklęcie Słowa uzdrowienia
albo Zasób Szaman, jeśli posiada Stan Zatrucie?
O. Nie, badacz posiadający Stan Zatrucie nie może odzyskiwać
Zdrowia i Poczytalności podczas akcji Odpoczynku ani
w żaden sposób zapewniany przez jakieś efekty podczas akcji
Odpoczynku.
Jednak inne efekty pozwalające odzyskiwać badaczowi Zdrowie
lub Poczytalność bez akcji Odpoczynku, jak np. Zasób
Prywatna opieka, będą działać normalnie.
P. Czy badacz posiadający Stan Zagubiony w czasie i przestrzeni
może być przemieszczony przez innego badacza za pomocą
Zaklęcia Zgłębianie pustki?
O. Nie, badacz posiadający Stan Zagubiony w czasie
i przestrzeni (albo Stan Uwięzienie) „nie może się
przemieszczać”. Oznacza to, że nie może przemieszczać się sam,
ale również, że nie mogą przemieszczać go żadne efekty,
w tym Zaklęcie Zgłębianie pustki.
W Fazie Spotkań badacz musi rozpatrzyć wszystkie spotkania
ze zwykłymi Potworami na swoim polu, zanim będzie mógł
rozpatrzyć spotkanie ze znajdującym się na nim Potężnym
Potworem.
a
ltErnatywnE
tEsty
w
alki
Niektóre Potężne Potwory z tego rozszerzenia wymagają
od gracza testowania umiejętności innych niż
{
i
}.
^^
Jeśli na żetonie Potwora zamiast
{
lub
}
znajduje się
symbol innej umiejętności, gracz musi w jego miejsce
wykonać test tej właśnie umiejętności.
Z
agubiOny
w cZasiE i prZEstrZEni
W rozszerzeniu pojawia się Stan Zagubiony w czasie
i przestrzeni, który pod pewnymi względami różni się
od pozostałych kart Stanów. Kiedy badacz go otrzymuje,
wykonuje następujące czynności:
^^
Usuwa z planszy znacznik swojego badacza.
^^
Jeśli posiada żeton Głównego Badacza, przekazuje go
innemu badaczowi (o ile to możliwe).
^^
Jeżeli posiada Stan Uwięzienie, odrzuca go.
Badacza posiadającego Stan Zagubiony w czasie i przestrzeni
obowiązują poniższe zasady:
^^
Nie może się przemieszczać ani wykonywać akcji.
^^
Nie znajduje się na żadnym polu planszy i nie może znaleźć
się w tym samym miejscu, co inne żetony ani badacze,
w tym inni posiadacze Stanu Zagubiony w czasie i przestrzeni.
^^
Nie oddziałują na niego efekty kart Mitów, efekty
@,
ani żadne inne, poza opisanymi na karcie Stanu Zagubiony
w czasie i przestrzeni.
^^
Nie może korzystać ze zdolności pasywnej ani wpływać na
inne elementy gry.
^^
Nie może nic poświęcać jako członek grupy badaczy.
^^
Nie może otrzymać żetonu Głównego Badacza.
^^
Jeśli efekt Stanu Zagubiony w czasie i przestrzeni nakazuje
„rozmnożyć 1 Bramę” a w stosie Bram i stosie odrzuconych
nie ma żadnych Bram, zamiast tego gracz wybiera jedną
z Bram na planszy.
^^
Kiedy badacze przegrywają lub zwyciężają, badacz
posiadający Stan Zagubiony w czasie i przestrzeni przegrywa
lub zwycięża razem z nimi.
O
pracOwaniE
Projekt rozszerzenia:
Nikki Valens
Projekt gry
Eldritch Horror: Przedwieczna Groza:
Corey Konieczka i Nikki Valens
Projekt elementów dodatkowych:
Tim Uren
Redakcja i korekta:
Brendan Weiskotten
Projekt graficzny:
Michael Silsby
Okładka:
Matthew Starbuck
Ilustracje:
Clark Huggins, Stephen Somers i artyści
Call of Cthulhu LCG
oraz produktów z serii
Arkham Horror Files.
Kierownictwo artystyczne:
John Taillon
Dyrektor artystyczny:
Andrew Navaro
Kierownik artystyczny:
Brian Schomburg
Menedżer produkcji:
Eric Knight
Producent wykonawczy:
Michael Hurley
Wydawca:
Christian T. Petersen
Wersja polska:
Galakta
Tłumaczenie:
Rafał Kalota
Testerzy:
Audrey Bailey, Samuel W. Bailey, Joe Baranoski, Dane Beltrami, Nayt
Brookes, Pippin Brown, Jeannine Duncan, Deb Freytag, Jason Glawe, Eric Hanson,
Anita Hilberdink, Tim Huckelbery, Mike Kutz, Matthew Landis, Mark Larson, Josh
Lewis, Kortnee Lewis, Scott Lewis, “Lovey the Snake”, Emile de Maat, Sebastiaan
van der Pal, Francis “Cake” Rosting, Martin van Schaijk, Alex Stragey, Léon
Tichelaar, Marjan Tichelaar-Haug, Vera Visscher i Remco van der Waal.
© 2014 Fantasy Flight Publishing, Inc. Żadna część tego produktu nie może być powielana bez wyraźnej
zgody. Eldritch Horror i Fantasy Flight Supply są znakami towarowymi Fantasy Flight Publishing, Inc.
Fantasy Flight Games, Horror w Arkham oraz logo FFG są zarejestrowanymi znakami towarowymi
Fantasy Flight Publishing, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. Fantasy Flight Games mieści się przy 1995
West County Road B2, Roseville, Minnesota, 55113, USA i można się z nimi skontaktować pod
numerem telefonu 651-639-1905. Proszę zachować te informacje. Faktyczne elementy mogą się różnić od
przedstawionych. Wyprodukowano w Chinach. TEN PRODUKT NIE JEST ZABAWKĄ. PRODUKT
NIE JEST PRZEZNACZONY DO UŻYTKU PRZEZ OSOBY W WIEKU PONIŻEJ 14 LAT.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin