DW10CTED4- demontaż pompy wysokiego ciśnienia.pdf

(581 KB) Pobierz
B1HG01J4P0
DEMONTAŻ - MONTAŻ : POMPA PALIWOWA WYSOKIEGO CIŚNIENIA
OBOWIAZKOWE
:
Przestrzegać zaleceń dotyczących bezpieczeństwa i czystości
.
1.
Środek
ostrożnośc i
UWAGA
: Ryzyko zamiany złącza czujnika temperatury płynu chłodzącego ze złączem temperatury paliwa ; należy koniecznie zaznaczyć przed demontażem (Oznaczenie farbą - Filc...).
2. Oprzyrządowanie
Narzędzie : Detektor wycieków.
przyrząd
Oznaczenie Oznaczenie
[1603-A]
Klucz dynamometryczny
[1603-F]
klucz do przewodów 
[1603-E]
Przedłużacz przewodów 
Rysunek : E5AB0A3T
[1617-J]
Zestaw zaślepek HDI
Rysunek : E5AB0FMT
3. Demontaż
Zdemontować stylizowaną o słonę silnika .
Odłączyć akumulator sterowania .
Rysunek : B1HG3PYD
Odpiąć i odsunąć przewód giętki układu chłodzenia (w "a") (W zależności od wyposażenia).
Zdemontować :
l
Moduł filtra powietrza (3) z przepływomierzem
l
Zabezpieczenie modułu sterującego silnikiem (2)
l
Złączkę powietrza (1)
Rysunek : B1HG2Z2D
UWAGA
: Natychmiast zatkać złącza (6) za pomocą korków [1617-J], aby uniknąć przedostania się zanieczyszczeń.
Odczepić i odsunąć wiązkę przewodów ( w "b").
Rozłączyć : Złączki zasilania niskiego ciśnienia paliwa (6).
Rozłączyć : Złączki zasilania niskiego ciśnienia paliwa (6) (w "c").
Zdemontować nakrętki (4).
Odsunąć korytko wiązki elektrycznej.
Zdemontować wspornik (5).
Rysunek : B1HG0HND
Odłączyć rurę (7).
Zdemontować :
l
3
śruby
(8)
l
Osłona (9)
Rysunek : B1HG0HSD
UWAGA
:
Oczyścić złączki przewodów paliwowych wysokiego ciśnienia przed odkręceniem
.
Odkręcić złączkę (11) przewodu paliwowego wysokiego ciśnienia przy kolektorze ciśnieniowym zasilania wtryskiwaczy.
UWAGA
: Zatkać szczelnie przewody paliwowe ; Za pomocą korków [1617-J].
Rozłączyć : Złączkę zatrzaskową powrotu paliwa (10) :
l
Pociągnąć języczek ryglowania (Do tyłu)
l
Wyciągnąć : Złączkę zatrzaskową powrotu paliwa (10)
Rysunek : B1HG2Z3D
Odłączyć złącza ( w "f", "e").
UWAGA
: Podczas dokręcania złączki (13) przewodu wysokiego ciśnienia paliwa (12) Przyłożyć
 moment
przeciwnie skierowany ( w "d") - Ponowne dokręcanie przewodu wysokiego
ciśnienia paliwa.
Odkręcić : Złączka (13) na pompie wysokiego ciśnienia paliwa .
UWAGA
: Zatkać natychmiast złączki paliwa przy pomocy korków [1617-J].
Zdemontować przewód wysokiego ciśnienia paliwa (12).
Rysunek : B1HG0HUD
Zdemontować :
l
śruby
(14)
l
Pompa wysokiego ciśnienia paliwa (15)
l
Wałek napędowy (16)
4. Montaż
4.1. Przygotowanie
Rysunek : B1HG2Z4D
UWAGA
: Oczyścić płaszczyznę uszczelniającą ; Przy pomocy specjalnego
środka
odtłuszczającego ( w "g") (Patrz katalog produktów). 
Wymienić uszczelkę (17).
Zamontować : Wałek napędowy (16).
4.2. Montaż (Ciąg dalszy)
UWAGA
:
Przestrzegać momentów dokręcania
Zamontować :
l
Pompa wysokiego ciśnienia paliwa (15)
l
śruby
(14)
Podłączyć złącza ( w "f", "e").
.
Rysunek : B1HG2Z5D
UWAGA
: Systematycznie montować nowy przewód wysokiego ciśnienia paliwa (12) ; Ryzyko wycieku paliwa (2000 bar).
Umieścić na miejscu : Przewód paliwowy wysokiego ciśnienia (12).
Dokręcanie przewodu wysokiego ciśnienia paliwa (12) ; Przy pomocy przyrządów [1603-A] , [1603-E] et [1603-F] :
l
Dokręcić : Złączki (11), (13) przewodu paliwowego wysokiego ciśnienia (12) (ręką)
l
Dokręcić wstępnie : Złączkę (13) przewodu paliwowego wysokiego ciśnienia (12) do pompy paliwowej wysokiego ciśnienia (15) ; Przyłożyć moment przeciwnie skierowany (w "d) 
l
Dokręcić wstępnie : Złączkę (11) przy kolektorze ciśnieniowym zasilania wtryskiwaczy ("common rail")
l
Dokręcić : Złączka (13) na pompie wysokiego ciśnienia paliwa (15); Przyłożyć moment przeciwnie skierowany ( w "d)
l
Dokręcić : Złączkę (11) przy kolektorze ciśnieniowym zasilania wtryskiwaczy ("common rail")
Rysunek : B1HG2Z6D
UWAGA
: Systematycznie wymieniać uszczelki o przekroju kołowym na złączkach powrotu niskiego ciśnienia paliwa.
Połączyć : Złączkę zatrzaskową powrotu paliwa (10) :
l
Sprawdzić odryglowanie języczka (Pociągnąć do tyłu)
l
Wsunąć złączkę do oporu
l
Popchnąć języczek ryglowania
l
Pociągnąć lekko za złączkę aby sprawdzić jej zamocowanie
l
Płyta nośna (5)
l
Rynienkę do prowadzenia wiązki elektrycznej
l
Nakrętki (4)
Połączyć :
l
Przewód rurowy (7) 
l
Złączki zasilania niskiego ciśnienia paliwa (6)
Zamocować :
l
Złączki zasilania niskiego ciśnienia paliwa (6) (w "c") 
l
Wiązka ( w "b")
Rysunek : B1BG0J0D
Zalać układ paliwowy za pomocą pompki ręcznej (18) (W czasie minimum jednej minuty).
Zamontować :
l
Złączkę powietrza (1)
l
Moduł filtra powietrza (3) z przepływomierzem
l
Zabezpieczenie modułu sterującego silnikiem (2)
Ustawić i przypiąć przewód giętki układu chłodzenia (w "a") ; W zależności od wyposażenia.
UWAGA
: Wykonać operacje, przewidziane po ponownym podłączeniu akumulatora.
Podłączyć akumulator .
5. Sprawdzenie
Sprawdzenie szczelności :
l
Rozpylić produkt do wykrywania nieszczelności na złączki wysokiego ciśnienia paliwa
l
Poczekać na wyschnięcie produktu
l
Uruchomić silnik
l
Sprawdzić, czy nie występują przecieki
l
Wykonać jazdę próbną 
l
Sprawdzić, czy nie występują przecieki
l
Wymienić uszkodzone części
Zamontować :
l
Osłona (9)
l
3
śruby
(8)
l
Osłona silnika
Zgłoś jeśli naruszono regulamin