Diagnoza-cz1-www_sm.pdf

(3410 KB) Pobierz
Cz.I Diagnoza
1
O umiejętnościach
matematycznych
uczniów
Cz.I Diagnoza
Autorzy:
Mirosław Dąbrowski
Elżbieta Jabłońska
Anna Pregler
Małgorzata Żytko
Redakcja naukowa Cz. I
dr Mirosław Dąbrowski
Redakcja graficzna
Anna Pregler
Korekta
Bożena Zwolińska
Projekt graficzny okładki:
Bartłomiej Dudek
Katarzyna Honij
Layout i skład
Positive Studio
ISBN
978-83-88967-66-5
Copyright © Wydawnictwo Bohdan Orłowski Konstancin-Jeziorna; Warszawa 2011
Wydawnictwo Bohdan Orłowski;
ul. Stefana Batorego 16 lok. 1 i 2; 05-510 Konstancin-Jeziorna
Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego;
ul. Mokotowska 16/20; 00-561 Warszawa
www.projekt-piktografia.pl
Publikacja
O umiejętnościach matematycznych uczniów Cz.I Diagnoza
powstała w ramach
projektu
Piktografia
Rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem symbolicznym w edukacji
z zakresu nauk matematycznych z zastosowaniem piktogramów Asylco,
współfinansowany
ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Priorytet: III. Wysoka jakość systemu edukacji
Działanie 3.5 Projekty innowacyjne
Honorowy patronat:
Projekt współ nansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Spis treści
Rozdział 1.  Oczekiwania: Społeczeństwo wiedzy
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
Anna Pregler
Rozdział 2.  W drodze do celu: Gdzie jesteśmy?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
2.1
Wybrane umiejętności matematyczne uczniów trzeciej klasy . . . . . . . . . . 15
szkoły podstawowej na podstawie badań prowadzonych przez 
Centralną Komisję Egzaminacyjną
Mirosław Dąbrowski
Wybrane umiejętności matematyczne trzecioklasistów . . . . . . . . . . . . . 59
na podstawie badań OBUT 2011
Mirosław Dąbrowski
O umiejętnościach matematycznych uczniów na podstawie . . . . . . . . . . 74
sprawdzianu w klasie szóstej
Anna Pregler
O umiejętnościach matematycznych uczniów na podstawie badań PISA. . . . . 87
Elżbieta Jabłońska
O umiejętnościach matematycznych uczniów na podstawie . . . . . . . . . . 94
egzaminu gimnazjalnego
Elżbieta Jabłońska
O umiejętnościach matematycznych polskich maturzystów . . . . . . . . . . . 107
Elżbieta Jabłońska
2.2
2.3.
2.4.
2.5
2.6.
Rozdział 3.  W drodze do celu: Dlaczego tu jesteśmy?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . 115
Mirosław Dąbrowski
Zgłoś jeśli naruszono regulamin