Wymiana oleju w skrzyni AM6.pdf

(219 KB) Pobierz
B2CI010BP0
OPRÓŻNIANIE
- NAPEŁNIANIE -
POZIOMU : AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW 
OBOWIAZKOWE
:
Przestrzegać zaleceń dotyczących bezpieczeństwa i czystości
.
UWAGA
: W przypadku podnoszenia pojazdu przy pomocy podnośnika unoszącego nadwozie, wyjąć korek zbiornika płynu LHS. Założyć korek zbiornika płynu LHS po postawieniu
pojazdu na kołach (W zależności od wyposażenia).
UWAGA
:
Przestrzegać momentów dokręcania
.
1. Przyrządy
przyrząd
Oznaczenie Oznaczenie
[0340]
[/] cylinder
ładowania
Rysunek : E5AB0BMT
2. Opróżnianie
UWAGA : Spust oleju ze skrzynki biegów należy
przeprowadzić gdy olej jest ciepły (minimum 60°C), aby usunąć zanieczyszczenia znajdujące się w zawiesinie w oleju.
UWAGA
: Spust jest częściowy ponieważ przetwornika nie można opróżnić całkowicie.
Rysunek : B2CM0MAD
Ustawić pojazd na podnośniku pomostowym.
Zdemontować :
l
Osłonę pod silnikiem
l
Korek wlewu uzupełniania poziomu (2) ; Za pomocą klucza tulejowego TORX
l
Korek przelewowy i spustu oleju (1) ; Za pomocą płaskiego klucza 6 kątnego
UWAGA
: Powinno spłynąć około 3 litrów oleju. 
3. Napełnianie
Zamontować :
l
Korek przelewowy i spustu oleju (1) (wyposażony
w nową uszczelkę)
l
Korek wlewu uzupełniania poziomu (2) ; Za pomocą klucza tulejowego TORX
Rysunek : B2CM0MBD
Zdemontować :
l
Korpus filtra powietrza
l
Korek wlewowy (3)
Użyć przyrządu [0340].
UWAGA
: Nie brać pod uwagę informacji podanych na przyrządzie [0340].
UWAGA
: Olej typu AW-1 do skrzyń biegów AT6 i AM6 z silnikiem Euro 5 jest specyficzny i nie może być zastąpiony przez olej typu ""JWS 3309"".
Pojemność oleju w suchej skrzyni biegów : 7 litrów (około).
Rodzaj oleju (Kolor czerwony) :
l
Silnik EURO 5 : Olej AW-1
l
Silnik EURO 4 : Olej JWS 3309 ESSO
Ilość oleju pozostała po spuście : 4 litrów (około).
Ilość oleju do uzupełnienia : 3 litrów (około).
Zamontować korek wlewu (3) (wyposażony w nową uszczelkę).
Zainicjować licznik zużycia oleju (postępować zgodnie z procedurą przyrządu diagnostycznego).
4. Sprawdzenie poziomu oleju
Warunki wstępne :
l
Pojazd w położeniu poziomym
l
Sprawdzić,
czy skrzynia biegów nie znajduje się w
trybie awaryjnym
l
Zdjąć korek wlewu (3)
l
Wlać 0,5 dodatkowy litr oleju do skrzyni biegów 
l
Nacisnąć pedał hamulca i zmienić kolejno wszystkie biegi
l
Dźwignia zmiany biegów w położeniu "P"
l
Silnik pracuje na biegu jałowym
l
Temperatura oleju 60°C (+ 8 ; - 2°C) (pomiar parametrów za pomocą przyrządu
diagnostycznego)
Wymontować korek wlewu uzupełniania poziomu (2).
4.1. Strumyk oleju, a potem "kropla po kropli"
Zamontować korek wlewu uzupełniania poziomu (2).
4.2. "kropla po kropli" albo nic
Zamontować korek wlewu uzupełniania poziomu (2).
Zatrzymać silnik.
Wlać 0,5 dodatkowy litr oleju do skrzyni biegów.
Wznowić procedurę uzupełniania poziomu.
UWAGA
: Poziom jest prawidłowy, gdy strużka oleju zamieni się w "kropla po kropli".
Zamontować korek wlewu uzupełniania poziomu (2) (wyposażony w nową uszczelkę).
4.3. Sprawdzenie poziomu oleju (ciąg
dalszy)
Zamontować :
l
Korek wlewowy (3) (wyposażony
w nową uszczelkę)
l
Moduł filtra powietrza
l
Osłonę pod silnikiem
Poziom oleju zbyt wysoki może spowodować następujące konsekwencje :
l
Przegrzanie oleju
l
Wycieki oleju
Zbyt niski poziom oleju powoduje zniszczenie skrzyni biegów.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin