Tel. 607 626 368
E-mail: biuro@sohoshop.pl
www: http://sohoshop.pl
e-Commerce Brief 2016
Jak wdrożyć sprzedaż online
i zyskać realną przewagę technologiczną
Szanowni Państwo,
wdrożenie lub modernizacja platformy e-commerce to złożony proces, który powinien być wpisany w strategię rozwoju przedsiębiorstwa. Inwestycja w e-commerce powinna przynieść mierzalny zwrot w postaci dodatkowych przychodów, optymalizacji procesów sprzedażowych czy też przewagi technologicznej.
Niezależnie od skali inwestycji w nowoczesne kanały dystrybucji dobrze złożone zapytanie ofertowe to pierwszy krok przekładający się na sprawną realizację projektu. Po pierwsze pozwala wyodrębnić z rynku rzetelnych wykonawców, po drugie w przejrzysty sposób przedstawia wymagania i oczekiwania inwestora.
Kilka lat praktyki przy współpracy z firmami na różnym poziomie rozwoju pozwoliło nam wypracować poniższy szablon zapytania ofertowego, który jest idealnym punktem wyjścia do rozmowy z wyspecjalizowaną agencją.
Zapraszam do korzystania, a w przypadku pytań proszę o kontakt
pod numerem 607 626 368, chętnie pomogę!
Z poważaniem
Krzysztof Rdzeń
Informacje podstawowe
Nazwa firmy
Osoba do kontaktu
E-mail
Telefon
Cel projektu
Jakie wymagania biznesowe stawiamy przed nowym projektem
Jaki jest główny cel biznesowy projektu?
[np. zwiększenie sprzedaży, dostępność oferty online, wzrost świadomości marki, optymalizacja procesów logistycznych]
Jakie są poboczne cele projektu?
Jakie cechy stanowią o przewadze konkurencyjnej w Państwa branży?
Jak będzie mierzony zwrot z inwestycji w realizowany projekt?
Inne istotne kwestie związane z celem biznesowym projektu
Doświadczenie w e-commerce
Proszę wypełnić jeśli firma podejmowała już działania w obszarze e-commerce lub e-marketingu
Czy projekt będzie uruchomiony pod obecną marką czy będzie to nowy projekt?
Jak duża jest aktualna baza produktów, klientów, zamówień i czy wymaga migracji?
Jakie najważniejsze zalety mają obecnie stosowane rozwiązania?
Jakie wady mają obecnie stosowane rozwiązania?
Jakie działania marketingowe są lub były podejmowane w ramach prowadzonych projektów?
Czy i jakie działania marketingowe wymagają płynnego przeniesienia bądź utrzymania?
[np. przeniesienie struktury linków, utrzymanie pozycji w Google, przeniesienie do systemu trwających ofert w kanałach typu marketplace]
Czy polityka marketingowa lub produktowa w innych kanałach ma wpływ na kanał online?
Wymagania
Podstawowe wymagania dotyczące platformy e-commerce na bazie dotychczasowych doświadczeń i aktualnych założeń, w razie potrzeby pomożemy w wypełnieniu tej części briefu
Jak wygląda typowy produkt w ofercie?
[na przykładzie produktów własnych lub konkurencji]
Jaka będzie docelowa liczba produktów na platformie e-commerce?
Jaki będzie docelowy poziom ruchu (liczba unikalnych użytkowników)?
Z jakim oprogramowaniem wewnątrz firmy należy integrować nowy projekt?
[np. istniejące systemy ERP, CRM, Fakturowo-magazynowe, systemy serwisowe]
Jakie kanały dystrybucji będą wykorzystane teraz lub w przyszłości?
[np. platformy marketplace Allegro, Amazon, eBay]
Jakie kanały marketingowe będą wykorzystane teraz, a jakie w przyszłości?
[np. Google Shopping PLA, e-mail marketing, porównywarki]
Jakie systemy wspierające sprzedaż będą zintegrowane teraz lub w przyszłości?
[np. systemy rekomendacji, system typu marketing automation, wyszukiwarka zewnętrzna]
Jakie metody płatności będą dostępne na platformie?
[w tym nietypowe np. płatności odroczone, kredyty kupieckie itp.]
Jakie rozwiązania logistyczne będą zastosowane?
[np. firmy kurierskie, brokerzy usług kurierskich, paczkomaty, własny transport lub dzielenie transportu na wiele magazynów, podział zamówień na wielu dostawców]
Ilość sklepów internetowych docelowo?
[np. shop-in-shop, inne wersje językowe, sklepy partnerskie, sklep B2B]
Jakie wersje językowe platformy mają być uruchomione?
Dostosowanie platformy do urządzeń mobilnych?
[np. RWD, dedykowana strona mobilna, dedykowana aplikacja]
Wymagania funkcjonalne
Ważne niestandardowe wymagania funkcjonalne po stronie użytkownika i administratora platformy. Zestawienie natywnych funkcji wybranego systemu dostarczymy na życzenie Klienta. W tym miejscu należy zapisać najważniejsze znane na tym etapie funkcjonalności nietypowe
Funkcjonalności front end
(po stronie użytkownika)?
[Znane na tym etapie nietypowe funkcjonalności, z których będzie korzystał użytkownik końcowy]
...
totoo