Brief-e-Commerce-2016.docx

(23 KB) Pobierz


soho_logo.png

Tel. 607 626 368

E-mail: biuro@sohoshop.pl

www: http://sohoshop.pl

 

 

e-Commerce Brief 2016

Jak wdrożyć sprzedaż online

i zyskać realną przewagę technologiczną

 

Szanowni Państwo,

 

wdrożenie lub modernizacja platformy e-commerce to złożony proces, który powinien być wpisany w strategię rozwoju przedsiębiorstwa. Inwestycja w e-commerce powinna przynieść mierzalny zwrot w postaci dodatkowych przychodów, optymalizacji procesów sprzedażowych czy też przewagi technologicznej.

 

Niezależnie od skali inwestycji w nowoczesne kanały dystrybucji dobrze złożone zapytanie ofertowe to pierwszy krok przekładający się na sprawną realizację projektu. Po pierwsze pozwala wyodrębnić z rynku rzetelnych wykonawców, po drugie w przejrzysty sposób przedstawia wymagania i oczekiwania inwestora.

 

Kilka lat praktyki przy współpracy z firmami na różnym poziomie rozwoju pozwoliło nam wypracować poniższy szablon zapytania ofertowego, który jest idealnym punktem wyjścia do rozmowy z wyspecjalizowaną agencją.

 

Zapraszam do korzystania, a w przypadku pytań proszę o kontakt

pod numerem 607 626 368, chętnie pomogę!

 

Z poważaniem

Krzysztof Rdzeń

 

 

 

Informacje podstawowe

 

Nazwa firmy

 

Osoba do kontaktu

 

E-mail

 

Telefon

 

 

Cel projektu

Jakie wymagania biznesowe stawiamy przed nowym projektem

Jaki jest główny cel biznesowy projektu?

 

[np. zwiększenie sprzedaży, dostępność oferty online, wzrost świadomości marki, optymalizacja procesów logistycznych]

 

Jakie są poboczne cele projektu?

 

Jakie cechy stanowią o przewadze konkurencyjnej w Państwa branży?

 

Jak będzie mierzony zwrot z inwestycji w realizowany projekt?

 

Inne istotne kwestie związane z celem biznesowym projektu

 

 

 

 

 

Doświadczenie w e-commerce

Proszę wypełnić jeśli firma podejmowała już działania
w obszarze e-commerce lub e-marketingu

 

Czy projekt będzie uruchomiony pod obecną marką czy będzie
to nowy projekt?

 

Jak duża jest aktualna baza produktów, klientów, zamówień
i czy wymaga migracji?

 

Jakie najważniejsze zalety mają obecnie stosowane rozwiązania?

 

Jakie wady mają obecnie stosowane rozwiązania?

 

Jakie działania marketingowe są lub były podejmowane w ramach prowadzonych projektów?

 

Czy i jakie działania marketingowe wymagają płynnego przeniesienia bądź utrzymania?

 

[np. przeniesienie struktury linków, utrzymanie pozycji
w Google, przeniesienie do systemu trwających ofert
w kanałach typu marketplace]

 

Czy polityka marketingowa lub produktowa w innych kanałach  ma wpływ na kanał online?

 

 

 

 

 

 

 

 

Wymagania

Podstawowe wymagania dotyczące platformy e-commerce na bazie dotychczasowych doświadczeń i aktualnych założeń, w razie potrzeby pomożemy w wypełnieniu tej części briefu

 

 

Jak wygląda typowy produkt
w ofercie?

 

[na przykładzie produktów własnych lub konkurencji]

 

Jaka będzie docelowa liczba produktów na platformie e-commerce?

 

Jaki będzie docelowy poziom ruchu (liczba unikalnych użytkowników)?

 

Z jakim oprogramowaniem wewnątrz firmy należy integrować nowy projekt?

 

[np. istniejące systemy ERP, CRM, Fakturowo-magazynowe, systemy serwisowe]

 

Jakie kanały dystrybucji będą wykorzystane teraz lub
w przyszłości?

 

[np. platformy marketplace Allegro, Amazon, eBay]

 

Jakie kanały marketingowe będą wykorzystane teraz, a jakie
w przyszłości?

 

[np. Google Shopping PLA, e-mail marketing, porównywarki]

 

Jakie systemy wspierające sprzedaż będą zintegrowane teraz lub w przyszłości?

 

[np. systemy rekomendacji, system typu marketing automation, wyszukiwarka zewnętrzna]

 

Jakie metody płatności będą dostępne na platformie?

 

[w tym nietypowe np. płatności odroczone, kredyty kupieckie itp.]

 

Jakie rozwiązania logistyczne będą zastosowane?

 

[np. firmy kurierskie, brokerzy usług kurierskich, paczkomaty, własny transport lub dzielenie transportu na wiele magazynów, podział zamówień na wielu dostawców]

 

Ilość sklepów internetowych docelowo?

 

[np. shop-in-shop, inne wersje językowe, sklepy partnerskie, sklep B2B]

 

Jakie wersje językowe platformy mają być uruchomione?

 

Dostosowanie platformy do urządzeń mobilnych?

 

[np. RWD, dedykowana strona mobilna, dedykowana aplikacja]

 

 

 

Wymagania funkcjonalne

Ważne niestandardowe wymagania funkcjonalne po stronie użytkownika
i administratora platformy. Zestawienie natywnych funkcji wybranego systemu dostarczymy na życzenie Klienta. W tym miejscu należy zapisać najważniejsze znane na tym etapie funkcjonalności nietypowe

 

Funkcjonalności front end

(po stronie użytkownika)?

 

[Znane na tym etapie nietypowe funkcjonalności, z których będzie korzystał użytkownik końcowy]

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin