obieg rzeczywisty RÓŻNICE.pdf
(
89 KB
)
Pobierz
16
3. OBIEG RZECZYWISTY
Wykresy obiegów teoretycznych wykonane we współrz dnych p-V lub T-S wykazuj znaczne ró nice w
stosunku do obiegów rzeczywistych. Przybli one wykresy obiegów rzeczywistych przedstawiono na rysunku3.1.
Rys. 3.1. Wykresy obiegów rzeczywistych dla silnika czterosuwowego (a) i dwusuwowego (b)
Ró nice mi dzy obiegami teoretycznymi i rzeczywistymi wynikaj z warunków, w jakich te procesy
zachodz , a mianowicie:
- doprowadzanie i odprowadzanie ciepła w obiegu rzeczywistym nie odbywa si przez podgrzewanie i
ozi bianie, lecz przez spalanie, a jego szybko i jako mo e by zmienna,
- w obiegu rzeczywistym odbywa si ci gła wymiana ciepła mi dzy gazami i ciankami cylindra, tłoka i
głowicy oraz mi dzy ciankami i czynnikiem chłodz cym,
- napełnianiu cylindra wie ym ładunkiem towarzysz straty przepływu w przewodach oraz zaworach
wlotowych i wylotowych,
- przepłukanie cylindra nie jest doskonałe, gdy po zako czeniu wydechu zawsze pozostaje w cylindrze
pewna ilo spalin,
- ciepło wła ciwe gazów rzeczywistych zmienia si wraz z temperatur ,
- gor ce cianki komory spalania oddziałuj na temperatur ładunku (podgrzewaj ) zmniejszaj c
napełnienie cylindra,
- ilo czynnika w obiegu jest zmienna ze wzgl du na nieszczelno cylindra.
Straty obiegu rzeczywistego na tle obiegu teoretycznego w układzie współrz dnych T-S pokazano na
rysunku3.2.
Rys. 3.2. Straty cieplne obiegu rzeczywistego na wykresie T-S
Plik z chomika:
vol-n
Inne pliki z tego folderu:
charakterystyki_silnika.pdf
(6438 KB)
praca dokt. Osipowicz.pdf
(6427 KB)
Okretowe silniki spalinowe.pdf
(5614 KB)
scan0045.pdf
(5909 KB)
sem_V_tlokowe-silniki-spalinowe-i-ich-systemy-sterowania.pdf
(4835 KB)
Inne foldery tego chomika:
Linia wałów
Okrętowe silniki spalinowe - wykład
Techn remontów-Bejger
Technologia remontów
Technologia remontów - wykład(Rosmanowski)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin