propozycja-planu-pracy-dla-klasy-6.doc

(670 KB) Pobierz

Propozycja planu pracy z języka polskiego do programu „Teraz polski!” klasa VI szkoły podstawowej

170 godzin lekcyjnych

 

Numer

i temat lekcji

Liczba godzin

Środki dydaktyczne

Teksty

z podręcznika

Zagadnienia

Cel kształceniawymagania ogólne

z podstawy programowej

Treści nauczaniawymagania szczegółowe

Uczeń:

Wymagania wykraczające ponad podstawę programową
Uczeń:

Co możesz zobaczyć w lustrze?

 

F

1

Podręcznik rozdział I Bądź sobą!” s. 11

Dzieło sztuki:

Norman Rockwell „Dziewczynka w lustrze”

Dzieło sztuki plastycznej, opowiadanie

o sytuacji przedstawionej na obraziebohaterce i jej uczuciach

- [...] poznaje specyfikę [...] pozaliterackich sposobów wypowiedzi artystycznej; w kontakcie z dziełami kultury kształtuje hierarchię wartości, swoją wrażliwość, gust estetyczny, poczucie własnej tożsamości [...] (II)

- rozpoznaje znaczenie niewerbalnych środków komunikowania się (gest, wyraz twarzy, mimika, postawa ciała) (I.3.5)

- uczestnicząc w rozmowie, słucha z uwagą wypowiedzi innych, mówi na temat; prezentuje własne zdanie i uzasadnia je (III.1.8)

- rozumie i omawia elementy sztuki plastycznej: plan, barwy, kształty, kompozycja

- potrafi prowadzić rozmowę

na tematy dotyczące sytuacji przedstawionej na obrazie

- potrafi wyjaśnić, co znaczy zwrot być sobą

1.

Co to znaczy być sobą?

1

Podręcznik rozdział I Bądź sobą!” s. 12

Zofia Beszczyńska „Chciałabym”

 

dzieło sztuki: René Magritte „Fałszywe lustro”

Opowiadanie o sytuacji przedstawionej w tekście, podmiot liryczny, wers, strofa, rymy, wiersz biały

- [...] poznaje teksty kultury odpowiednie dla stopnia rozwoju emocjonalnego i intelektualnego; [...] uczy się je odbierać świadomie i refleksyjnie [...] (II)

- sprawnie czyta teksty głośno i cicho (I.1.1)

- określa temat i główną myśl tekstu (I.1.2)

- wyszukuje w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio (ukryte) (I.1.7)

- wyciąga wnioski wynikające z przesłanek zawartych w tekście [...] (I.1.9)

- rozpoznaje znaczenie niewerbalnych środków komunikowania się [...] (I.3.5)

- nazywa swoje reakcje czytelnicze (np. wrażenia, emocje) (II.1.1)

- konfrontuje sytuację bohaterów z własnymi doświadczeniami (II.1.2)

- wyraża swój stosunek do postaci (II.1.3)

- czytając głośno, wyraziście, przekazuje intencję tekstu, właściwie akcentuje wyrazy, wprowadza pauzę, stosuje odpowiednią intonację (III.1.9)

- wie, kim jest Zofia Beszczyńska

- potrafi prowadzić rozmowę

na tematy dotyczące sytuacji przedstawionej w wierszu

- przedstawia propozycję odczytania konkretnego tekstu kultury i uzasadnia

2.

Pierwszy dzień w szkole po wakacjach

1

Podręcznik rozdział IBądź sobą!” s. 14

Irena Landau „To właśnie ja”

Bohater główny, bohaterowie drugoplanowi, narrator pierwszoosobo-wy, charakterystyka bohatera literackiego, ocena postępowania bohatera, dziennik, wywiad

- [...] poznaje teksty kultury odpowiednie dla stopnia rozwoju emocjonalnego i intelektualnego; [...] uczy się je odbierać świadomie i refleksyjnie [...] (II)

- sprawnie czyta teksty głośno i cicho (I.1.1)

- określa temat i główną myśl tekstu (I.1.2)

- identyfikuje nadawcę i odbiorcę wypowiedzi [...] (I.1.3)

- wyszukuje w tekście informacje wyrażone wprost i pośrednio (ukryte) (I.1.7)

- wyciąga wnioski wynikające z przesłanek zawartych w tekście [...] (I.1.9)

- nazywa swoje reakcje czytelnicze (np. wrażenia, emocje) (II.1.1)

- konfrontuje sytuację bohaterów z własnymi doświadczeniami (II.1.2)

- wyraża swój stosunek do postaci (II.1.3)

- charakteryzuje i ocenia bohaterów (II.2.10)

- formułuje pytania do tekstu (III.1.3)

- tworzy wypowiedzi pisemne w następujących formach gatunkowych: [...] dziennik (pisane z perspektywy bohatera literackiego lub własnej) [...] (III.1.5)

- wie, kim jest Irena Landau

- rozumie i wyjaśnia znaczenie zwrotu: robić coś na gorąco

- układa pytania do wywiadu z wybranym nauczycielem

 

3.4.

W trosce...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin