OGSM CS Opis: Ostatnio przeszukujšc zagraniczne fora, natrafiłem na ciekawy mod do Stalkera Clear Sky. Zwie się on OGSM CS (Old Good Stalker Mod Clear Sky). Charakteryzuje się: - przerobionym końcowym levelem, - dodaniem dodatkowego PDA zawierajšcego m.in encyklopedię, - dodatkowymi dialogami z NPC, -dodatkowymi czynnociami NPCów (teraz przykładowo możemy obserwować stalkerów badajšcych anomalie, w celu znalezienia artefaktów), -zwiększonš intensywnociš oraz losowociš starć, - przerobionymi statystki broni oraz sposobem ich modyfikacji, - samo leczšcymi się NPC, - Freeplayem po głównym wštku fabularnym, - dodanym piworem, - przywróconym głodem, - wyciętymi mutantami ( w tym niektórymi napromieniowanymi i naelektryzowanymi ), - pancerzami znajdowanymi przy martwych stalkerach (na szczęcie sš często mocno uszkodzone,więc nie psuje to zbytnio balansu rozgrywki), - częciami mutantów przy nich znajdowanymi - nowymi pancerzami, - respawnem artefaktów oraz ich aktywacjš, - możliwoicš przywoływania pomocy za pomocš radia, - wieloma drobnymi 'tweakami' interfejsu (przykładowo:przezroczystym menu ekwipunku, czy dodaniem paska informujšcego nas o wpływie telepatii ) Mi osobicie najbardziej do gustu przypadły zauważalne zmiany jakie dotknęły cieżki poruszania się postaci NPC/mutantów jak i ich respawny. Teraz możemy m.in obserwować jak małe grupki stalkerów w losowy sposób eksplorujš dany teren i staczajš walki z bandytami lub mutantami, często w miejscach gdzie wersji oryginalnej ich nie było. Instalacja: Skopiuj folder gamedata do katalogu ze Stalkerem. Jeli nie instalowałe wczeniej żadnych modów to otwórz plik fsgame.ltx i zmień linijkę: $game_data$ = false| true| $fs_root$| na: $game_data$ = true| true| $fs_root$|
ratik74