łączne czynności.doc

(60 KB) Pobierz

Poznań, dnia 15.10.2013 r.

             ZATWIERDZAM

 

          dowódca 1 plutonu

 

   st. sierż. Jarosław SAWICKI

 

 

PLAN PRACY
INSTRUKTORA NA PUNKCIE NAUCZANIA

 

 

I. ZAGADNIENIE: Wykonywanie łącznych czynności do strzelania szkolnego nr 1.

 

II. CEL:

Doskonalić:

        Wykonywania łącznych czynności do strzelania szkolnego nr 1.

      

III. CZAS: 5 x 25 min

 

IV. MIEJSCE: S-100

 

V.  LITERATURA:

1.     „Program strzelań z broni strzeleckiej”– Szkol. 875/2012 .

2.     „Metodyka szkolenia strzeleckiego” – Szkol. 730/89.

3.     „Metodyka szkolenia ogniowego pododdziałów piechoty” -  szkol.722/88.

4.     „Instrukcja o działalności szkoleniowo – metodycznej” – Szkol. 816/2009.

 

VI. ZABEZPIECZENIE MATERIAŁOWO - TECHNICZNE:

        ubiór słuchacz                                                        polowy

        maski                                                                      na stan

        broń etatowa                                                          na stan

        chorągiewki                                                            1 kpl

 

VII. WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA:

        Zakazuję samowolnie oddalać się z miejsca prowadzenia zajęć.

        W razie doznania jakiegokolwiek urazu, natychmiast zgłosić to instruktorowi.

        Bezwzględnie przestrzegać porządku i dyscypliny.

        Zabraniam wykonywania innych czynności niż te, które są nakazane przez kierownika zajęć lub instruktorów.

 

 

 

 

 

Lp.

CZYNNOŚCI INSTRUKTORA

CZYNNOŚCI SZKOLONYCH

1.

Podanie treści zagadnienia – Wykonywanie łącznych czynności do strzelania szkolnego nr 1.

Stoją na zbiórce i słuchają

2.

Określenie celu zagadnienia – ma to na celu doskonalić wasze umiejętności w wykonywaniu łącznych czynności do strzelania szkolnego nr 1.

Stoją na zbiórce i słuchają

3.

Wprowadzenie w sytuację taktyczną – nie dotyczy.

-

4.

Podanie komendy na jaką wykonuje się tę czynność –

Komendy opisane zostały w załączniku nr 1.

Stoją na zbiórce, obserwują, słuchają

5.

Wzorowy pokaz – dokonuję wzorowego pokazu, podając komendy sam dla siebie.

Stoją na zbiórce, obserwują, słuchają

6.

Pokaz z objaśnieniem - dokonuję pokazu zagadnienia opisując czynności które wykonuję.

Stoją na zbiórce, obserwują, słuchają

7.

Ćwiczenie na tempa - nie dotyczy.

-

8.

Ćwiczenie etapami - nie dotyczy.

-

9.

Ćwiczenie do pełnego opanowania

Podaję komendy dla ćwiczących zgodnie z „Programem strzelań z broni strzeleckiej” w oparciu o załącznik nr 1.

Wykonują komendy instruktora, ćwiczą praktycznie

10.

Reagowanie instruktora na popełniane błędy.

Zwracam uwagę w szczególności na prawidłowe przyjmowanie postawy strzeleckiej leżąc oraz czy szkolony odpowiednio reaguje na komendy podane przez instruktora.

 

Wykonują komendy instruktora, ćwiczą praktycznie

 

11.

Omówienie zrealizowanego zagadnienia ze skazaniem najczęściej popełnianych błędów, sposobu ich usunięcia, wskazanie najlepiej i najsłabiej ćwiczących, zadań i czynności do pracy samodzielnej.

Stoją na zbiórce, słuchają, zadają ewentualne pytania

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

 

 

ZAŁĄCZNIKI:

     1. Porządek podczas strzelań .

     2. Warunki strzelania szkolnego Nr 1 – strzelanie na celność i skupienie.

 

  OPRACOWAŁ:

 

              dowódca drużyny

 

              kpr. Maciej LUBAŃSKI

ZAŁĄCZNIK nr 1

 

1) po upewnieniu się o gotowości do strzelania obsługi strzelnicy, sprawdzeniu ubezpieczeń i otrzymaniu zgody na strzelanie, kierownik strzelania podaje komendę “Uwaga – strzelanie!” wszyscy strzelający i osoby funkcyjne znajdujące się w strefie zagrożenia hałasem zakładają ochronniki słuchu;

2) na komendę kierownika strzelania np.: „Zmiana pobrać amunicję, amunicyjny wydać zmianie po….(wymienia wymaganą ilość amunicji,)strzelający żołnierze ustawiają się przed punktem amunicyjnym (rejonem wyczekiwania) pobierają nakazaną ilość amunicji, ładują ją do magazynków według wytycznych prowadzącego strzelanie. Amunicja może być wydana w magazynkach (taśmach). Magazynki wkłada się do toreb. Po wydaniu zmianie amunicji, kierownik punktu amunicyjnego melduje Wydałem zmianie … nabojów” podając sumę wydanej amunicji;

3) na komendę kierownika strzelania np.: „Zmiana (strzelający) na linii wyjściowej – zbiórka” zmiana (strzelający) ustawia się na LW na wprost stanowisk ogniowych. Broń musi być zabezpieczona a magazynek bez nabojów dołączony do niej.

 

4) po zakończeniu powyższych czynności, na komendę kierownika strzelania Zmiana (strzelający) – Naprzódzmiana (strzelający) zajmuje stanowisko ogniowe. Po zajęciu stanowisk ogniowych zmiana (strzelający) przygotowuje się do strzelania – ładuje broń, prowadzi obserwację w wyznaczonym sektorze. Na komendę kierownika strzelania „ do popiersia- ognia” rozpoczyna strzelanie.

5) jeżeli podczas strzelania nastąpi uszkodzenie (niesprawność) broni lub amunicji, strzelający samodzielnie je usuwa i prowadzi dalej ogień; w razie niemożliwości usunięcia podnosi rękę i melduje – Zacięcie”;

 

6) po zakończeniu strzelania strzelający zabezpiecza broń, kierownik podaje komendy: „Przerwij ogień”, „Rozładuj”, „Przejrzeć broń. Strzelający samodzielnie przegląda broń. Żołnierz odłącza magazynek, odwodzi zamek w tylne położenie, sprawdza komorę nabojową, zwalnia zamek (lub blokadę zamka), oddaje strzał kontrolny w kierunku pola tarczowego i zabezpiecza broń. Przegląd broni nadzoruje kierownik strzelania;

 

7) po rozładowaniu broni kierownik podaje komendy, np.: „Powstań”, „Na linię wyjściową – marsz”, niewystrzeloną amunicję strzelający zdaje kierownikowi punktu amunicyjnego. Po przeglądzie można prowadzić strzelających do tarczy, w celu omówienia wyników;

8) po zakończeniu strzelania przez pododdział, kierownik strzelania podaje komendę: „Koniec strzelania” strzelający i osoby funkcyjne zdejmują ochronniki słuchu;

Po upewnieniu się, że szkoleni zrozumieli zagadnienie przystępuję do ćwiczeń praktycznych. Kolejno podaję komendy i sprawdzam wykonanie każdej z nich.

Przystępują do ćwiczenia praktycznego. Wyznaczam szkolonych. Oceniam realizację zagadnienia po każdym wykonaniu ćwiczenia.

 

 

 

 

 

 

ZAŁACZNIK NR. 2

 

7.1. Strzelanie szkolne z karabinka

7.1.1. Strzelanie szkolne Nr 1 – strzelanie na celność i skupienie

Cel: popiersie (figura bojowa nr 23p) na tarczy o wymiarach 0,75x0,75 m, cel stały.

Odległość: 100 m.

Liczba nabojów: 5 szt.

Czas: nieograniczony

Postawa: leżąca z wykorzystaniem podpórki.

Rodzaj ognia: pojedynczy.

Ocena:

„bardzo dobrze” – uzyskać 40 punktów;

„dobrze” – uzyskać 35 punktów;

„dostatecznie” – uzyskać 30 punktów.

Warunki strzelania: dzień.

Wskazówki: na komendę kierownika strzelania „Naprzód” strzelający zajmuje sta-nowisko ogniowe na LOO, przyjmuje postawę strzelecką, wprowadza nabój do ko-mory nabojowej, zabezpiecza broń i melduje gotowość do strzelania przez podniesie-nie wolnej ręki. Kierownik strzelania podaje następujące komendy: do rozpoczęcia strzelania „Do popiersia ognia”, a po zakończeniu strzelania „Przerwij ogień”.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin