Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową!.pdf

(26934 KB) Pobierz
Naszym Przyjaciołom i naszej Rodzinie
— dziękujemy Wam bardzo za miłość i wsparcie
O
autorach
Autorzy książki Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową!
fiths
David Grif
Dawn Griffiths
Dawn Griffiths
zaczynała jako matematyk
na jednym z czołowych brytyjskich uniwersytetów,
gdzie ukończyła studia matematyczne z wyróżnieniem.
Później rozpoczęła karierę w branży produkcji
oprogramowania i dysponuje już dwudziestoletnim
doświadczeniem w branży IT.
Przed napisaniem książki
Android. Programowanie
aplikacji. Rusz głową!
Dawn napisała trzy inne książki
z serii
Head First
(Head
First Statistics
— polskie
wydanie:
Head First. Statystyka. Edycja polska, Head
First 2D Geometry
oraz
Head First C
— polskie
wydanie:
C. Rusz głową!)
i brała udział w pracach
nad wieloma innymi z tej serii.
Kiedy nie pracuje nad żadną z książek z serii
Rusz
głową!,
doskonali się w tai-chi, biega, robi koronki
i gotuje. Uwielbia także podróżować i spędzać czas
ze swoim mężem Davidem.
David Griffiths
zaczął programować w wieku 12 lat,
kiedy obejrzał film dokumentalny poświęcony
pracom Seymoura Paperta. W wieku 15 lat napisał
implementację języka LOGO opracowanego przez
Paperta. Po zakończeniu studiów matematycznych
na uniwersytecie zaczął pisać kod przeznaczony
dla komputerów oraz artykuły w czasopismach dla
ludzi. Pracował jako instruktor zwinnych metod
programowania, programista, parkingowy, ale nie
w takiej kolejności. Potrafi programować w ponad
dziesięciu językach i pisać prozę tylko w jednym,
a kiedy nie pisze, ani nie zajmuje się doradztwem,
spędza większość czasu ze swoją uroczą żoną
— i współautorką tej książki — Dawn.
Przed napisaniem książki
Android. Programowanie
aplikacji. Rusz głową!
David napisał trzy inne książki
z tej serii:
Head First Rails
(polskie wydanie:
Head First
Ruby on Rails. Edycja polska), Head First Programming
oraz
Head First C
(polskie wydanie:
C. Rusz głową!).
Można go śledzić na Twitterze:
http://twitter.com/HeadFirstDroid.
iv
Spis
treści
Spis treści (skrócony)
Wprowadzenie
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
A
B
C
D
Zaczynamy.
Skok na głęboką wodę
Tworzenie interaktywnych aplikacji.
Aplikacje, które coś robią
Wiele aktywności i intencji.
Jakie są Twoje intencje?
Cykl życia aktywności.
Była sobie aktywność
Interfejs użytkownika.
Podziwiaj widoki
Widoki list i adaptery.
Zorganizuj się
Fragmenty.
Zadbaj o modularyzację
Fragmenty zagnieżdżone.
Zadbaj o potomstwo
Paski akcji.
Na skróty
Szuflady nawigacyjne.
Z miejsca na miejsce
Bazy danych SQLite.
Odpal bazę danych
Kursory i zadania asynchroniczne.
Nawiązywanie połączenia z bazą danych
Usługi.
Do usług
Material Design.
W materialistycznym świecie
ART.
Środowisko uruchomieniowe Androida
ADB.
Android Debug Bridge
Emulator.
Emulator Androida
Pozostałości.
Dziesięć najważniejszych zagadnień (których nie opisaliśmy)
xxiii
1
39
73
115
163
227
269
325
365
397
437
471
541
597
649
653
659
663
W
Spis treści (z prawdziwego zdarzenia)
Wprowadzenie
Twój mózg jest nastawiony na Androida.
Jesteś tu po to, by się czegoś nauczyć, natomiast
Twój mózg robi Ci przysługę, upewniając się, że to, czego się nauczyłeś, szybko wyleci
z pamięci. Twój mózg myśli sobie: „Lepiej zostawić miejsce na coś ważnego, na przykład: których
dzikich zwierząt lepiej unikać albo czy jeżdżenie nago na snowboardzie to dobry pomysł”.
A zatem, w jaki sposób możesz skłonić swój mózg, by myślał, że Twoje życie zależy
od umiejętności pisania aplikacji na Androida?
Dla kogo jest przeznaczona ta książka?
Wiemy, co sobie myślisz
Wiemy, co sobie myśli Twój mózg
Metapoznanie — myślenie o myśleniu
Oto co MY zrobiliśmy
Przeczytaj to
Zespół recenzentów technicznych
Podziękowania
xxiv
xxv
xxv
xxvii
xxviii
xxx
xxxii
xxxiii
v
Zgłoś jeśli naruszono regulamin