1998-09 Gambler 58.pdf

(27970 KB) Pobierz
Nasza oferta
it
11)
c:
.>1:.
Q)
~
<(
E
11)
Twoją uwagę!!!
11)
ii)
·~
{/)
11)
'O
Q)
::>2
a.
o
o
Q)
c:
....J
()'
w
c
::
....J
~
'O
11)
11)
11)
ZAMÓW!
w
Internecie
http:/lwww.market2000.pl
telefomcznie
011n2
81 76
Ol
N
143
Gry
Actua Soccer 2 CO
119
zł.
Carma9eddon
89
zł.
Commaodos
139
zł,
Creatures
62 zl,
Finałliberation
125
zł.
Hexen 11
125
zł,
Podwójne
kłopoty
Buda Tuckera
49
Zork Grand
łnquisitor
109
zł,
Zork Legacy
Collection 5 CO
129
.>1:.
«<
Q)
(.)
11)
~
o
Programy Edukacyjne:
Matma jest super
109
zł,
Dookoła
świata
149
.
Moje
pierwsze zabawy matematyczne 1,2,3
93
zł,
Encyklopedia
świata­
Ameryka
Północna
139
Ola
Najmłodszych
:
Lasy
Podpoduszańskie
98 zl,Sekrely
Króla
62
zł,
Urodziny Prosiaczka
53
zł,
Marzenia
Złotej
Rybki
53
zł.
Tomek
i
Oskar
89
zł.
Czarownica Agata
53
'O
Q)
a.
::>2
w
>.
o
c;
'8
....J
co
11)
:::1
Ol
•O
:5
11)
Wszystkie ceny
zawierają
VAT. Odbiór za zaliczeniem pocztowym,
przy zamówieniu
powyżeJ
80
dostawa za darmo. realizacja
zamówienia do 7 dni roboczych.
>.
0..
Nasza
pełna
oferta na stronach
intemetowych
!Jtto://www.mll.l:le~
PO CO
RVZVKOWAĆ,
KUP DOBRY PRODUKT ZE SPRAWDZONEGO
ŹRÓDŁA.
Czarodziejskie
piękne
Opowieści,
bajki dla dzieci opowiada Piotr Fronczewski.
ROZDANIE • ROZDANIE • ROZDANIE • ROZDANIE • ROZDANIE
Na
płytach
.................................................
str. 6
GambterClub ............................................ str. 36
NEWS
......................................
str
.
8
Swords & Sorcery
............................................ str.
12
Felieton
Wtdztane z Zacisza ..........................................
str.
38
RYNEK
Reflux oficjalnte wydany
................................. str.
List otwarty
.......................................................... str
Cd Projekt lokalizuJe
....................................... str.
Wieśct
.................................................................. str.
14
14
14
14
TeTe ....................................... s
t
r
.
3
9
REAKCJE REDAKCJI
...
str
.
5
2
INFORMACJE
Dystrybutorzy gier z numeru 9/ 98
..............
str. 54
Spts
ogłoszeń
....................................................
str. 54
Gambleriada
............................................
str.
15
Conhct
Fr~<p«~
S)fnulilqn
m>~
,,
c;r
kos
cm~
sMN8
k;r
PIIJ")<:h
..UtJ$11
e
pomysJ~·~
RECENZJE
X-Files: The Game ............................................ str.
16
Final
Fantasy VII
................................................ str.
18
lnsane Speedway
2
.......................................... str.
20
Championship
M
anager 97/ 98 ....................
str.
21
X·COM lnterceptor
............................................
str. 22
Conflict: Freespace
..........................................
str. 23
M.A.X.
2
................................................................ str.
24
lndustry Giant
..................................................... str.
25
Team
Apache
..................................................... str
26
Vangers
................................................................ str.
27
łncoming
.............................................................. str.
28
English
Translator
............................................. str
30
Słownik
Szkolny: Muzyka
................. ............. str
30
Ziemia. Wyprawa do
wnętrza
planety
........ str.
31
TEMAT NUMERU
Rzeczywtstosć
Jest
to
1/'dnn~
symu/Mtor
n •mai
czy utopta? ............................ str. 56
ldH ny
N•SJ
/
.u wyCJ8
1
srog
receNt~nl
p
s'e S/ef()wan
H
,es
t
praktyc;n
e
dosk0f081<! HUO
lo
po
prP$/tJ mar:.n·e
Zfl8,
dJt
>~ndy
<e
IlU
INTERNET
Internet
Gam mg
Zone
..................................... str. 62
prnde
"~IJ'<IA
m braA
atmosfer;
PUBLICYSTYKA
Ostatnia Gwiazdka ........................................... str. 64
Granet ................................................................... str. 6 7
VARIA'tkowo
VII baJka abstrakcyJna
.....................................
str.
.................................................................. str.
W dole
..................................................................
str.
Kupo n
i
zasady
prenumeraty .............. str.
Wtosło
68
70
70
71
HARDWARE
Ne.qlp
w.e
M,mocn.~~
OPISY
Mtght
&
Magtc
VI ............................................. str.
Dte by
the
Sword
.............................................
str.
Deadlock ll ..........................................................
str.
Armored Fist
2
.................................................. str.
Panzer Commander ......................................... str.
74
78
80
84
88
ey
SI~ Jtł$1 9'•~~4
&rd.ro
13dnte
"'""""'!}
~k
Wtndows 98 - co
nowego? ......................... str.
32
rrMot>e
.q
~ W$P6/I~
e
paaentu-tJ
S>e
p'*""'
"J'!l/#19'•
lw".:zt~
n.e
JCSI
me~
t
n> por•r«o
l.lrvc•
lca
KONKURSY
Złota
na
ery
do
na
f'l''t!J ..
,*on.n)'Ch
g"'
ost•tno<n
"""s
llo/
Krzyżówka-kompulerówka
bramka
...................................................... str.
34
.............................. str.
35
Indeks programów numeru
Program
...............................................................................
Nazwa
działu
..........
Strona
lntksl?
G11nl Z
n ett!e!t.;m
bpu/<6m
deblitern
,.
w•
u
fOZ!XXJyn;I"'J'
.d
.•C4f.J
'nc$t
goopoCJ'U4
s/.trr-y
fAb?l<r.
S/)IMmy
S«'4
komUt<AK)
".
~~~ surcot<'O<>~
/
..,""*""""
sk~
~ spr~
IG
"Ją-e ~f~
prlt!tk "SJ)Stk
m
d-1
m.t1o
St«Jn.o
r..,..
:sO!NIIfi)'Ch
młcsn
kow
g
ekor>orrumyc/1
,.,
ream
Ap4Che
AH64A
/~
u.łi/Jłont
ob ei<llwOtrt'W S
ym
<~lattlw
Od
f
rmy
S
MS
ctrrymtiJ'!"~
bfOIIO<Cóv.A<t
r
13Pf(Wn
s;muiJICYJfrjm
o
d<o:ej
!}?>ta'ncśc
'
ndd)m
re•
-Pn-ł! l~)run-e
o"rf,zc.
n
!JUt! b!uey
do
Ctxr'JNncht.a
n:;
do
Longbo"
2.
ZKek
f1Jf'61)'C)'
S)'mU« me
Armored
Fist
2 ..................................................................... Opis ........................... str. 84
Championship Manager 97/98 ....................................... Recenzja ................... str. 21
Conflict: Freespace ............................................................. Recenzja ................... str. 23
Deadlock 11 ............................................................................. Opis ........................... str. 80
Die by the Sword ................................................................ Opis ........................... str. 78
English
Translator
................................................................ Recenzja ................... str. 30
Feeble
Fil
es ...........................................................................
Rozwiązanie
............. str. 48
Finał
Fantasy
VII ...................................................................
Recenzja
................... str. 18
lncoming
.................................................................................
Recenzja
................... str. 28
lndustry
Gi ant ........................................................................ Recenzja ................... str. 25
Insan
e Speedway 2 ............................................................
Recenzja
................... str. 20
M.A.X. 2 .................................................................................. Recenzja ................... str. 24
Might
&
Magie
VI ................................................................. Opis ........................... str. 74
..................................................................................................
Rozwiązanie
............. str. 48
Panzer
Commander ............................................................
Opis
........................... str. 88
Słown i
k
Szkolny:
Muzyka
...................................................
Recenzja
................... str. 30
Team Apache
........................................................................
Recenzja
................... str. 26
X-COM lnterceptor .............................................................. Recenzja ................... str. 22
X-Files:
The
Gam e ............................................................... Recenzja ................... str.
16
Vangers ................................................................................... Recenzja ................... str. 27
Ziemia.
Wyprawa do
wnętrza
planety ............................ Recenzja ................... str. 3
1
m•
4
tu
cngo
u
·
kat
c~
n
~~~ «!pcuo~ć
(,A/V\nU
~~
I{OMENTARZ
I{OMENTARZ • KOMENTARZ
s&.
ty
<>-blo•CD
N
9
58~,.,
76000ł1)l
3? 113
,..~
..
.
Inny
Sw1at
;
Inny
Świat zagościł
w
Polsce
na
dobre.
Świat
Stadionu
Dziesięciolecia,
giełdy
przy Grzybowskiej, bazarków, na
których
od braci ze Wschodu (lub
braci
w dresach)
można kupić
"tańsze"
gry.
To
ciekawe miejsca, dostaniesz
tam
"tańsze"
ubrania znanych firm,
"tańsze"
telefony
komórkowe,
"tańsze"
radia samochodowe. Spotkasz
kogoś,
kto
załatwi "tańszy"
samochód.
Mówią,
że
to
paserstwo.
Ależ
skąd!
Po prostu
tam kupuje
się
"tańsze"
rzeczy. No
bo
skoro
można mieć
więcej
za
mniej, to
trzeba
skorzystać
z okazji.
Tylko
frajerzy
~ie
korzystają!
Inny Swiat
miewa
się
dobrze.
Już
dawno
wyprzedził
nie
tylko
polski
legalny (frajerski) rynek, ale
także
rynek
zachodni, ten dziwny
świat,
w
którym
rządy
nie
pozwalają
obywatelom
kupować
"tańszych"
produktów.
Mortal
Kombat 4 w naszym, moim, frajerskim
świecie będzie miał premierę
we
wrześniu,
w Innym
Świecie
jest
już
dostępny
od
połowy
wakacji. Diablo,
StarCraft, Age
of Empires - te
tytuły
to sztandarowe produkty Innego
Świata.
Wszystkie
zostały
...
spolszczo-
ne!
Nie
przez
frajerskich wydawców,
ale przez sprawnych programistów zza
wschodniej granicy (to nie szowinizm,
posłuch~jcie
ścieżki dżwiękowejl).
Gm<J<:n
Gt~zE«>
EJ&oła.Jow<n>a
(
..
.,_,
g<al
1
1'\cb
Kol<...
(o
Dt.....,J"""'
u ,..,
iOU
11«•"'10
l'lcb1Ao1l<al
llołoiOriOw
~)
"
.....
,
J.Auk roPkat•
(P\.bk)'lt,...,
Ll11y d<J
lttdł~
1)
Wq otehS.tia>
(lca •ed
r.tu
Tele
lornat
nL.;fnłt
)
Ak>' >r
L:..h&Aa>.
(t td
łlil
l
Wapólpracown
~Cy
CPI)')
ł<łl~
lCn.!to(
Ja tk • zvk
)ol<ub T
.lin<>
(VARIA li""")
"""'' Po....zyl<
łJ.&n;1nWcN1y
zl~1
ltde
AutDf"lJ
Ndrfta
8a!
.,nil
Ll
w
Bo<-"
t.•~ Bor~
,.....,
Czuto
Jodonl<l)ło
-
00 739
w
.......
..
~t
2'1/30
,. (0.22 • 00 3 "' 178
1~4
.. (02'))4 6
71
ło.o(021)
03~•
t>o B
3~7'
0•"'11
p1
•~'~"~~ a•~rfłu~
El•l!.tł<M\<l.lle lo~mant•
Nadtół
CJrll
Cln)'
*'"""
pc
Ar1U' Gu'attk
P.ołl~lo.~tl
Redaketa
lec:hnJc.tne
Kotokta
Pf~tll.ł g
rał
Joa,.ta
Ba!cw
lld•Sadoda
Plolr Ktlatl
Oklld.,,
IluaUłCłA
N
o'.ladli'
•• lleiPWfl<lo
090 7700711
(72) 416333
Milgetrata
S.
J.~kb!wa)
Boo<o
•••<t•
w
~""'m
Slo)1
EweW
::ll.ł
godl
8 00 17 00
orar
blłrnga
lob •
.-..
...
~
... """"' ...
~""·11)-
Za
bfl<
oglosn•
~
pthO
de~~
~
P.J
L"""'
N-
~ti.-fW
,s,....
Jloc~
03
.c
e
Warua-a
IJ.łl.:'łł:OCU
li
..
~.~
...
0•9 98 6
0no1<
Za•lodr
G<aloc11>0
Sp
'o o
64WOF'io
'
6
W)'d1wn
ctwo
Ogo&nopoł1k.ego
'"l
ezłonł..•tm
LVPUS
Wydłweów
Stowarzy.z•
n••
WWW: http:/
f
www.gambler.com.pl
'
Inny Swiat
coraz bardziej oddala
się
od naszego
świata.
Gry
pojawiają się
w nim coraz szybciej,
zmieniane
i
przerabiane
(a
to
jest trudniejsze od
kopiowania),
co stanowi dowód
siły
i
bezkarności.
Inny
Świat
ma swoich
klientów,
swoje sieci dystrybucji,
swoich bossów.
Także
swoje gazety
- jaki
bowiem
J?Ożytek mogą mieć
klienci
Innego
Swiata z takiego na
przykład
Gamblera, który nie opisuje
"ich"
nowości?
Inny
Świat
nie jest
światem
alterna-
tywnym,
funkcjonującym
w innej
rzeczywistości.
Jest to
świat pasożytni­
czy,
żerujący
na naszym
świecie.
Klient
Innego
Swiata
w sensie prawnym jest
"tylko"
paserem,
w sensie praktycznym
-
złodziejem,
okrada mnie, Ciebie, nas.
Kiedy kupujemy
grę
w sklepie, przy
okazji musimy
ją ufundować
kilku
paserom-złodziejom, płacąc
producen-
towi gry, który
przec!eż
nie dostaje
pieniędzy
z
Innego
Swiata.
Zło
od zarania
dziejów
usiłuje
skopiować osiągnięcia
Dobra,
ale
to
usiłowania
bezskuteczne:
brakuje
spoiwa, którym jest
-
właśnie
Dobro.
Inny
Świ~t
jest
światem
kulawym,
chorym.
Swiatem beta,
a
nawet
alfa-
-wersji, wydawanych
jako
wersje final.
Światem
graczy, którzy nie
czerpią
z
gier takiej
radości
jak my, którzy nie
znają
do
końca
sekretów swoich
programów. Niedawno pewien posia-
dacz kradzionej World
Cup
98 zdumio-
ny
dowiedział się
ode mnie,
że można
w grze
wykonywać
zwody i inne
sztuczki techniczne. Jak? - tego
się
nie
dowiedział...
Inny
Świat
to
świat
zawirusowanych
gier, dodatków
przedstawianych
jako
drugie
części
(casus
Diablo: Helfire),
a nawet...
płytek
Gambler
CD sprzeda-
wanych po 30
złotych
-
domyślam
się,
że
z
założeniem, iż są
to
składanki
z
pełnymi
wersjami, a nie
demka.
Czy
to hurtownicy
oszukują
swoich detali-
stów, czy
też detaliści
-
klientów?
Kto
wie ...
W
naszym
świecie
konsument
jest panem, a sprzedawcy
zabiegają
o
jego
względy.
W Innym
Świecie
chodzi
tylko o szmal.
Dla
klientów
Innego Swiata
jesteśmy
frajerami, tylko
nie
zdają
sobie sprawy,
że
sami
frajerami - dla swoich sprzedawców.
Przestrzeganie prawa opiera
się
na
dwóch
przesłankach:
rozumnej akcepta-
cji i
lęku
przed
karą.
Tym
pierwszym
kryterium
kierują się
wszyscy,
którzy
już
należą
dp
naszego
świata.
Na klientów
Innego Swiata
podziała
dopiero
argument drugi, uosabiany przez aparat
państwowy.
W
tej chwili walka z
Innym
Światem
przypomina
oblężenie
twier-
dzy przez
armię
złożoną
z samych
doboszy, czyli mediów
(nie wszyst-
kich!).
Wojna
z
Innym
Światem
toczy
się
na
dwóch
płaszczyznach:
materialnej
i
psychologicznej.
Zadaniem
mediów
w tej walce jest doprowadzenie
.do
sytuacji, w której
klient
Innego Swiata
zdaje
sobie
sprawę
nie z tego,
że żle
czyni,
ale przynajmniej z tego,
że
to,
co
robi,
jest publicznie postrzegane za
niewłaściwe.
To pierwszy
krok do
resocjalizacji. W tej dziedzinie sukcesy
są większe niż
w
realnej
walce.
Z
dnia
na
dzień słychać
coraz
więcej głosów
osób
stojących
po jasnej stronie.
Powoli staje
się
powszechna
świado­
mość, że
kontakty z
Innym
Światem
złem. Świadomość,
która jeszcze trzy
lata temu nie
istniała.
Postępować
zawsze w sposób
prawy
jest trudno.
Mało
ludzi
czyni
zło
z
pobudek
ideologicznych.
Dla
więk­
szości
tak
jest
łatwiej,
szybciej i
taniej.
Na
tę większość
trzeba
oddziaływać.
Mam
nadzieję, że obowiązujący
od
1
września
nowy
Kodes Karny
będzie
dobrym
narzędziem
do
usprawnienia
tego
działania.
A/ex
Zgłoś jeśli naruszono regulamin