A. Pradeep - Mózg na zakupach.pdf

(8191 KB) Pobierz
Spis treści
Przedmowa
Podziękowania
9
11
Część I Poznajemy mózg na zakupach
Rozdział 1.
Bilion dolarów, by przekonać mózg
Rozdział 2.
Technologia neuromarketingu
Rozdział 3.
Mózg Twojego klienta ma 100 tysięcy lat
Rozdział 4.
Podstawowe informacje o mózgu
Rozdział 5.
Pięć zmysłów a mózg na zakupach
Rozdział 6.
Mózg przedstawiciela wyżu demograficznego na zakupach
Rozdział 7.
Kobiecy mózg na zakupach
Rozdział 8.
Mózg matki na zakupach
Rozdział 9.
Mózg empatyczny na zakupach
15
19
27
41
49
63
73
87
101
Część II Odwołujemy się do mózgu na zakupach
Rozdział 10.
Mierniki i wskaźniki neuromarketingowe
Rozdział 11.
Podróż konsumenta
Rozdział 12.
Mózg na zakupach a marki
Rozdział 13.
Mózg na zakupach a produkty
Rozdział 14.
Mózg na zakupach a opakowanie
Rozdział 15.
Mózg na zakupach a alejka sklepowa
Rozdział 16.
Mózg na zakupach a reklama
Rozdział 17.
Mózg na zakupach a ekrany i media społecznościowe
Rozdział 18.
Wizja przyszłości
Przypisy i bibliografia
Skorowidz
111
121
127
141
159
175
197
221
233
237
245
7
8
tytuł książki
Przedmowa
ako człowiek zawodowo zajmujący się tworzeniem strategii marketingowych od
początku swojej kariery staram się odczytywać myśli i zamiary nabywców. Korzy-
stałem z tych samych narzędzi co całe pokolenia marketerów. W ramach badań
pierwotnych gromadziłem informacje od moich nabywców, odwoływałem się także do
źródeł
wtórnych, takich jak wyniki badań czy opinie analityków. Wykorzystując zdobytą
w ten sposób wiedzę, kierowałem zespołem złożonym z moich własnych pracowników
oraz przedstawicieli agencji. Wspólnie tworzyliśmy reklamy, strony internetowe i stoiska
wystawowe, a następnie ocenialiśmy je podczas wywiadów zogniskowanych albo w badaniach
porównawczych.
Naprawdę sądziłem,
że
wiem, co robię — a potem przeczytałem
Mózg na zakupach.
Podczas lektury tej książki dowiedziałem się,
że
przez te wszystkie lata koncentrowałem
się tylko na niewielkim wycinku mózgu moich nabywców. Podobnie jak większość mar-
keterów, całą swoją uwagę poświęcałem tylko czubkowi góry lodowej — temu aspektowi
funkcjonowania konsumentów, który można zaobserwować, dotknąć i usłyszeć.
Zadawałem pytania, które miały na celu wydobyć opinie
świadomego
umysłu konsu-
mentów. Niemniej pytania typu: „Czy podoba ci się ta reklama?”, „Jakie zwierzę przychodzi
ci na myśl, gdy wspominam o tej marce?”, „Czy twoim zdaniem ten przycisk powinien być
zielony, czy czerwony?” zdają się co najmniej dziwne, gdy zestawi się je z potencjalnymi
możliwościami, jakie oferują pomiary aktywności
podświadomego
mózgu.
W swojej niesamowitej książce dr A.K. Pradeep wyjaśnia,
że
nawet do 95 procent decyzji
nabywczych podejmowanych jest na poziomie podświadomości. Tak, dobrze przeczytałeś!
Stosowanie słowa
sekret
w tytułach licznych książek marketingowych to w najlepszym
razie przesada, a w najgorszym — zwykłe oszustwo. Zarzut ten nie znajduje jednak zasto-
sowania w odniesieniu do książki
Mózg na zakupach. Neuromarketing w sprzedaży,
ponieważ
podczas jej czytania każdy kolejny rozdział odkrywał przede mną nieznane mi dotąd ta-
jemnice (a jestem autorem tekstów marketingowych i doświadczonym praktykiem). Do-
wiedziałem się,
że
między mózgiem kobiety i mózgiem mężczyzny występują różnice bar-
dzo istotne dla pracy marketera. Dowiedziałem się także,
że
mózg zmienia się z upływem
lat i
że
na podstawie tej informacji można odpowiednio modyfikować charakter starań
marketingowych stosownie do wieku ich adresatów. Dowiedziałem się ponadto, jak kie-
rować skuteczny przekaz marketingowy do młodych matek (tak, ich mózg też się zmienia).
J
9
10
Mózg na zakupach. Neuromarketing w sprzedaży
Pradeep jest motorem napędowym jednego z wiodących
światowych
laboratoriów
marketingowych. Na jego koncepcjach bazują największe i najskuteczniejsze firmy, które
w pracy nad markami, produktami, stronami internetowymi, opakowaniami, kampaniami
marketingowymi, wystrojem sklepów i wieloma innymi sprawami wykorzystują najnow-
sze odkrycia neurobiologii.
Dzięki tej fascynującej i niezwykle przystępnie napisanej książce również i Ty możesz
zapoznać się z tymi ważnymi koncepcjami neuromarketingowymi.
Już od wielu lat marketerzy zdają sobie sprawę,
że
dokładniejsza wiedza na temat
ludzkiego mózgu umożliwia tworzenie lepszej oferty, projektowanie lepszych rozwiązań
marketingowych i osiągnięcie wzrostu sprzedaży. Teraz nareszcie uzyskali dostęp do pełnej
wiedzy na temat całego ludzkiego mózgu.
— David Meerman Scott
Autor bestsellerowej książki
Nowe zasady marketingu i PR
www.WebInkNow.com
twitter.com/dmscott
Zgłoś jeśli naruszono regulamin