Pompowtryski Demontaż-Wymiana-Ustawienie.pdf

(29005 KB) Pobierz
www.A4-klub.pl
Wymontowanie i zamontowanie pompowtryskiwacza
Niezbędne narzędzia specjalne, urządzenia kontrolne i pomiarowe oraz wyposażenie pomocnicze:
Czujnik zegarowy ze statywem magnetycznym (VW 387)
Nasadka spline M8 (VW 3410)
Nasadka spline M6 (VW T10054)
Ściągacz do pompowtrysków T10055
Klucz dynamometryczny do 30Nm
Suwmiarka, zakres pomiarowy co najmniej 350 mm
Imbus M6
Klucz płaski lub oczkowy 18mm
Wymontowanie:
> Wymontować pokrywę głowicy silnika (13 śrub, nasadka 10). W tym celu
zdemontować wąż odpowietrzenia skrzyni korbowej i wykręcić śruby w
kolejności 13...1 – zdjąć pokrywę głowicy silnika.
> Obracać wał korbowy, aż para krzywek przy przeznaczonym do wymontowania
pompowtryskiwaczu ustawi się do góry – wskazane użycie czujnika zegarowego.
> Poluzować nakrętki zabezpieczające śrub regulacyjnych -1- kluczem
18mm na pompowtryskiwaczach.
kamil-vag
1
www.A4-klub.pl
> Wykręcić śruby regulacyjne imbusem r.6 na tyle, aż dana dźwigienka
zaworowa zetknie się ze sprężyną popychacza pompowtryskiwacza.
> Śruby -2- osi dźwigienek zaworowych wykręcić od zewnątrz do
wewnątrz za pomocą nasadki spline M8 i wyjąć oś dźwigienek
zaworowych.
> Wykręcić śrubę -3- elementu napinającego za pomocą nasadki M6 i
wyjąć element napinający.
kamil-vag
2
www.A4-klub.pl
> Podważyć złącze wtykowe z pompowtryskiwacza za pomocą wkrętaka
-strzałka-. Aby zapobiec przekrzywieniu złącza wtykowego, jego
przeciwległy koniec podeprzeć lekko palcem.
> Włożyć ściągacz -T10055- zamiast elementu napinającego w boczną
szczelinę pompowtryskiwacza. Ostrożne uderzając wyjąć
pompowtryskiwacz w górę z osadzenia w głowicy silnika.
Można też mniej polecanym domowym sposobem, ruszając wtryskiwacz
na boki, podważając wkrętakiem od boku i na sznurek ciągnąc do góry.
Ja zrobiłem sobie "na dźwignię" i bez wkrętaka wyszły mi ładnie do góry.
kamil-vag
3
www.A4-klub.pl
Zużyte elementy układu PD – oringi i śruby regulacyjne,mocujące/sworznie kuliste
Śruby mocujące PD – wyciągają się, natomiast śruby regulacyjne i sworznie kuliste – wycierają się (skracają)
kamil-vag
4
www.A4-klub.pl
Zatkajcie otwory po pompowtryskach i kanały olejowe, żeby nic nie wpadło do miski/komory spalania i dokładnie osuszcie gniazda z oleju, oraz
wyciągnijcie (np. strzykawką) olej z otworów po śrubach. Jesli tam zostanie i wkręcicie śruby, może popękać głowica po rozgrzaniu silnika .
Ponieważ pompka jest dociskana tylko z jednej strony, powoduje to wyrabianie się gniazda (bujanie pompowtryskiwacza). Krawędzie te są
zazwyczaj ostre i podczas ponownego montażu należy uważać, żeby nie pościnać nowych oringów na pompce. Ostrożnie sprawdźcie otwory
wzrokowo oraz palcem i jesli są jakieś nierówności itp.to można je zniwelować wodnym papierkiem ściernym.
Wytarcia na pompowtryskiwaczach
oraz wyrobione gniazdo PD.
kamil-vag
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin